Поради психолога

Поради батькам на кожен день

parents

[свернуть]

10 "Золотих правил" для батьків

17

[свернуть]

48 ФРАЗ, ЯКІ ПОТРІБНО ГОВОРИТИ ДІТЯМ

C:\Documents and Settings\Владелец\Рабочий стол\Школа 157\images.jpeg

Вони вселять у них віру та певність у вашій любові.

Іноді здається, що підтримати дитину можна тільки словами «молодець, добре!» Насправді таких слів куди більше. Саме вони допомагають дитині відчути, що ви її любите, розумієте і приймаєте.

Дитячий та сімейний психолог Катерина Кес уклала список фраз, які сприяють утвердженню дитини.

Покажіть дитині, що вірите в неї:

«Я тобі довіряю».

«Я в тебе вірю».

«Я поважаю твоє рішення».

«Це непросто, але ти зможеш».

«Ти робиш правильно».

«Ти все правильно розумієш».

«Як тобі це вдалося?»

«Навчи мене. Як це в тебе виходить?».

«Ти робиш це краще, ніж я».

«У тебе виходить це краще, ніж у мене».

Зверніть увагу на зусилля і старання дитини:

«Я бачу, ти доклав чимало зусиль».

«Я бачу, як ти старався».

«Виходить дуже добре!»

«Можу уявити, скільки часу на це пішло!»

«Уявляю, як довго ти намагався, щоб це вийшло!»

«Твої старання дають гарний результат!»

«Ти добряче потрудився над цим – і результат чудовий!»

Подякуйте за час, проведений разом:

«Я дуже ціную час, який ми з тобою проводимо разом».

«Я з нетерпінням чекаю, коли ми зможемо знову пограти завтра».

«З тобою дуже цікаво».

«Мені дуже сподобалося, як ми пограли».

«Я рада, що ти вдома».

«З тобою дуже цікаво і приємно грати».

Допоможіть дитині самій оцінити свій результат:

«Що ти думаєш про це?»

«Уявляю, як тобі самому приємно!»

«Що тобі самому тут найбільше подобається?»

«А як ти сам думаєш?»

«А що ти сам про це думаєш?»

«А як тобі здається?»

«А тобі самому як би хотілося?»

Дякуйте дитині за допомогу та внесок:

«Щиро дякую тобі за те, що ти … (за конкретну справу)».

«Спасибі за те, що ти зробив».

«Спасибі за твоє розуміння».

«Щиро дякую за твою допомогу».

«Ти мені дуже допомагаєш, дякую!»

«Завдяки тобі я закінчила цю роботу швидше».

«Завдяки тобі у нас тепер так чисто».

Скажіть про те, що бачите:

«Ого! Кімната чиста!»

«Дивись-но! Постіль застелена!»

«Які яскраві фарби ти береш!»

«Я бачу, ти дуже постарався!»

«Бачу, що ти сам прибрав зі столу!»

Змалюйте свої відчуття:

«Я дуже люблю вчитися і гратися з тобою».

«Радію, коли ти вдома».

«Я відчуваю, що ми з тобою як одна команда».

«Мені дуже приємно, коли ти так говориш».

«Я така щаслива, що ти у нас є».

«Мені дуже приємно, коли ти мені допомагаєш».

[свернуть]

Поради батькам першокласників

1. Вранці підіймайте дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом. Не згадуйте вчорашні прорахунки, не вживайте образливих слів.

2. Не підганяйте дитину, розрахувати час – це ваш обов’язок, якщо ж ви із цим не впорались – провини дитини в цьому немає.

3. Не посилайте дитину до школи без сніданку: у школі вона багато працює, витрачає сили.

4. Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів.

5. Забудьте фразу: «Що ти сьогодні отримав?». Зустрічайте дитину спокійно, не сипте на неї тисячу питань, дайте їй розслабитись.

6. Якщо дитина замкнулася, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, хай заспокоїться, тоді вона все сама розкаже.

7. Зауваження вчителя вислуховуйте не в присутності дитини. Вислухавши не влаштовуйте сварку. Говоріть із дитиною спокійно.

8. Після школи дитина повинна 2-3 години відпочити. Найоптимальніший час для виконання завдань з 15 до 17 години.

9. Не можна виконувати завдання без перерви. Через кожні 15-20 хв. треба відпочивати 10-15хв.

10. Під час виконання завдань не стійте над дитиною, дайте їй попрацювати самостійно. А коли буде потрібна ваша допомога, то без крику, вживаючи слова «не хвилюйся», «ти все вмієш», «давай поміркуємо разом», «згадай, як пояснював учитель», допоможіть дитині.

11. При спілкуванні з дитиною не вживайте умовностей: «Якщо ти будеш добре вчитися, то…»

12. Протягом дня знайдіть півгодини для спілкування з дитиною. У цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.

13. У сім’ї має бути єдина тактика спілкування дорослих з дитиною. Коли щось не виходить, по­радьтесь із психологом, учителем. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.

14. Завжди будьте уважними до стану здоров’я дитини.

15. Знайте, що діти люблять казки, особливо перед сном, або пісню, лагідні слова. Не лінуйтеся зробити це для них.

[свернуть]

Пам'ятка для батьків з правового виховання

C:\Documents and Settings\Владелец\Рабочий стол\Школа 157\wzemdsounnq.jpg

[свернуть]

Формуємо почуття власної гідності у дитини

Формування почуття власної гідності починається з виховання у дитини впевненості у своїх силах. Усвідомлення власних недоліків заважає розвитку особистості, але може дати емоційний заряд для подальшого росту. Відношення людини до власних недоліків визначає його успішність.

Треба навчити дитину компенсувати свій недолік в одній області досягненнями в іншій. Наприклад, батьки хлопчика можуть допомогти дитині підібрати спортивну секцію, в якій він зможе досягти успіху. Найскладніше – подолати перший етап навчання. Заохочуйте найменші успіхи дитини. Тільки не варто хвалити його на кожному кроці, якщо не хочете виховати хизування і зарозумілість.

Успіх у спорті спричинить за собою успіх у навчанні, тому що дитина знайде всередині себе джерело для нових успіхів, усвідомить свої цінності. У дитини підвищиться самооцінка.

Занижена самооцінкаи формується, коли батьки дотримуються принципів вседозволеності у вихованні. У дитини створюється відчуття незахищеності, невпевненості й залежності. А невпевненість у своїх силах порушує процес розумової діяльності дитини. Їй складно домогтися успіху.

Для цього важливо встановити межі дозволеності, в межах яких дитина буде розвиватися. Привчайте дитини нести відповідальність за свої вчинки. Робіть акцент на формування у дітей почуття любові та поваги один до одного, показуючи зразок такої любові в сім’ї.

Пам’ятайте: мати виховує свою дитину навіть у свою відсутність.

Батьки повинні наполегливо формувати у дітей доброзичливе ставлення один до одного. Злість, прояв агресії – результат реакції на життя в сучасному світі конкуренції і ворожості. Іноді цьому діти вчаться у своїх батьків, які не можуть стримувати свої емоції і переходять до фізичних покарань своєї дитини.

Такий досвід спілкування дитина переносить на спілкування з однолітками. Будь-яка проблема вирішується кулаками. Бійка стає грою між однолітками, єдиним способом домогтися визнання.

В давнину люди говорили: чини опір примхам твоїм в молодості, бо в старості важче себе виправити. Вчіть своїх дітей протистояти своїм слабкостям, виховуйте витримку, наполегливість, дисциплінованість.

припиняйте грубість у поведінці своєї дитини, але не фізичним покаранням. Обговоріть з ним суть цінностей: доброти, цілісності, чесності, прямоти, правдолюбства і т.д. Слідкуйте за проявом цих цінностей в житті Вашої дитини. Поведінка згідно з моральними нормами повинна сприйматися як єдино можлива.

Щоб дитина не звикала хитрувати, обманювати, лавірувати, користуючись незгодою оточуючих, слід виробити єдині вимоги до дитини в сім’ї. Якщо батько заборонив йти в кіно дочці, то бабуся і мама повинні підтримати рішення батька. Під час відсутності дитини Ви можете розібратися у своїх розбіжностях.

Ніякі педагогічні рецепти не допоможуть формувати почуття власної гідності, якщо в самій особистості вихователя є недоліки. Сімейна атмосфера, в якій виростає впевнена у собі людина, відрізняється доброзичливістю, демократичністю та відкритістю.

[свернуть]

Як зняти психологічне напруження дитини?

У “шкільному” житті першокласники стикаються з труднощами, невдачами, незаслуженими звинуваченнями, образами, допускають помилки, потрапляють в конфлікти, відчуваючи невпевненість.

Найбільш доцільними для зняття психологічного напруження учнів молодшого шкільного віку (як вважає В.І.Шахненко) є дихальна гімнастика, фізичні навантаження, домашній затишок, спілкування з чотириногим другом, живопис, художнє слово, театр, позитивні емоції, музика та спілкування з природою.

Батькам доцільно знати способи зняття психічного напруження в дітей.

1. Глибоке дихання

Зробити глибокий вдих, випинаючи живіт уперед до відчуття участі в цьому діафрагми. Тепер трохи повільніше, видихаючи повітря до втягування живота всередину. При цьому дитина повинна уявляти, що вдихає цілющий кисень -здоров’я, спокій, а видихає повітря, непотрібне організмові, хворобливість і хвилювання.

2. Фізичні навантаження

Найкращим способом зняття нервового напруження є фізичні навантаження – фізична культура та фізична праця. Якщо в дитини поганий настрій, їй необхідно гратися на свіжому повітрі в рухливі ігри, спортивні ігри – футбол, волейбол, теніс.

3. Домашній затишок, спілкування з чотириногим другом.

Дитина повинна знати, що коли їй дуже важко, її образами, треба йти додому. Домашній затишок, добре і лагідне слово рідних допоможуть їй. Учені вважають, що кішка та собака знімають стресовий стан, заспокоюють нервову систему.

4. Живопис

Живопис своїм розмаїттям кольорів, грою світла й тіні створює особливу музику картини. Так вважав французький художник Е.Делакруа. А російський вчений Ф.Шмідт писав, що колір сам по собі, незалежно від предмета, якому він властивий, справляє на глядача певний психофізіологічний вплив.

5. Художнє слово

Читання цікавої казки, оповідання сприяє зменшенню нервового напруження і заспокоює дитину.

6. Театр

Вважають, що він має магічну силу впливу на психіку. Якщо є така можливість, відвідайте з дитиною ляльковий театр, подивіться мультфільм.

7. Позитивні емоції

З давніх-давен відомо, що усмішка, жарт, гумор знімають психічне напруження. Ю.Нікелін писав: “Я твердо вірю: сміх зміцнює здоров’я і подовжує життя”. Почитайте з дитиною гуморески, відвідайте цирк.

8. Музика

Людям здавна відомо про цілющі властивості музики. Російський невропатолог і психіатр В.М.Бехтєрєв довів, що в дитячому віці нормальному, здоровому розвиткові організму сприяють ніжні колискові пісні, спокійна музика.

9. Спілкування з природою

Природа заспокоює нервову систему, робить людину добрішою. Отже, якщо в дитини поганий настрій – відпочиньте з нею серед природи.(Матеріали для бесід підібрано за порадами В.І.Шахненка).

10. Гра

Гра – явище феноменальне, вона притаманна всім дітям без винятку. Особливу значущість гра має для першокласників, оскільки це та діяльність, без якої дитина шести років не може нормально жити і розвиватись. У навчальному процесі через його регламентованість не завжди є можливість забезпечити умови, необхідні для розгортання справжньої гри: самостійна ініціативність, добровільність, спонтанність, необмежене мовне спілкування, невизначеність у часі. Тому доцільно батькам учнів першого класу подбати про те, щоб діти достатньо гралися у вільний від шкільних занять час. Причому, чим більший вибір ігор, тим легше розкрити індивідуальні можливості й обдарування кожної дитини, створити умови для її повноцінного розвитку. Творчо, оригінально наслідуючи дорослих, дітей, поведінку уявних персонажів, їх ставлення до оточення, дитина засвоює моральні норми, на чуттєвому рівні прилучається до культури середовища, що її оточує. Другий фактор, яким зумовлюється виховний вплив творчих ігор – реальні міжособистісні стосунки дітей у процесі гри. Вони мають величезне значення для подальшого розвитку особистості, засвоєння норм поведінки в дитячому середовищі.

Нехай ваші діти ростуть здоровими!

[свернуть]

Виховання у дитини поваги до інших людей

Картинки по запросу основи здоров'я правила 3 клас

[свернуть]

Десять заповідей батькам

Картинки по запросу для батьків

http://cndnz1.at.ua/IMG_zapovid/0500zapov-2.jpg

http://cndnz1.at.ua/IMG_zapovid/0500zapov-3.jpg

[свернуть]

Корисні для організму вітаміни та мінерали

Картинки по запросу для батьків

[свернуть]

Факти, що можуть Вас здивувати...

Картинки по запросу для батьків

[свернуть]