1 клас

Українська мова. Навчання грамоти. Звук п, позначення його буквами Пп

1 клас

Тема уроку. Звук [п], позначення його буквами Пп. Читання складів і слів з вивченими буквами. Народні і релігійні свята, обрядові дійства під час них. Свято Івана Купала. Читання тексту «На Івана Купала».

Мета уроку . Ознайомити учнів з буквами Пп, їх звуковим значенням; учити розпізнавати звуки [п], [п`], розрізняти їх, упізнавати букву, що позначає ці звуки, робити звуковий аналіз слів, будувати їх звукову модель, розвивати фонематичний слух, усне мовлення.

Виховувати культуру мовлення, працьовитість, дружелюбність. Виховувати повагу до народних традицій.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: предметні малюнки, вінок, квіти з паперу, картки для складання слів, малюнок сонечка, таблиця складів, презентація «Свято Івана Купала»

I.Організаційний момент

II.Актуалізація опорних знань

-Яку букву ми вивчали на минулому уроці?(букву «ер»)

-Який звук вона позначає? (приголосний)

III.Мотивація навчальної діяльності.

  1. Повідомлення плану роботи на уроці (План уроку – на дошці)

Мовна розминка

Робота в парах

Нова буква

Знайомство з народним святом

Гра. Мікрофон

Вчитель. Після того, як ми виконаємо певний етап роботи, ми будемо на дошці прикріплювати квіточку. А в кінці уроку подивимось, яка жіноча прикраса у нас вийде з квіточок.

  1. Мовна розминка

Читання чистомовки

Рі-рі-рі, рі-рі-рі,

Кріт сидить в сирій норі.

Ра-ра-ра, ра-ра-ра,

Йде до школи дітвора.

Читання скоромовки

Ремез, ремез, ремезята,

У кущі лозовім хата.

Майстровита ремез птичка,

Бо гніздо, мов рукавичка

Прикріплення на дошці паперової квіточки волошки.

3. Робота в парах.

Діти викладають з розрізаних складів слова ВІНОК, КАЛИНА

1). Складання павутинки слів до слова ВІНОК

(Квітка, літо, дівчата, пісні, танці,сонце, тепло,трава, вода, свято)

2). Складання звукової моделі до слова ВІНОК

Запис звукової моделі в зошитах для читання і на дошці.

3). Складання речення з цим словом. Запис схеми речення на дошці і в зошитах.

Прикріплення на дошці квіточки мальви

IV. Сприйняття і осмислення нового матеріалу

1.Повідомлення теми уроку.

2. Виділення звука «п» з віршика

У садочку у Пилипа

Виросла висока липа.

Не лінь було Пилипу

Щодня полити липу.

«Спасибі»,-до Пилипа

Лопоче листям липа.

-За що подякувала липа Пилипові?

– Який звук найчастіше зустрічається у віршику?

– Він голосний чи приголосний?

3. Гра «Впіймай звук».

Вчитель називає слова, а діти плескають в долоньки, коли в слові чують звуки «п» або «п`»

4.Підбір дітьми слів, у яких є звуки «п» або «п`»

5.Друкування в зошитах з читання букв Пп

Прикріплення квітки на дошку

6. Читання з дошки складів з буквою п (на дошці – малюнок сонечка з промінчиками)

7.Звуковий аналіз слів з «Букваря»

Панда, пелікан, папуга.

8.Читання складів з буквою «пе»

9. Робота над анаграмою

ПИЛИП

10.Робота над багатозначністю слова півники.

Складання речення зі словами півники ( в значенні « домашня птиця» і «квіти»)

Прикріплення квітки барвінка на дошку.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Вступне слово вчителя про свято Івана Купала.

З глибини віків прийшло до нас Купало — свято літнього

сонцестояння, свято тепла, молодості та кохання, яке відзначається 6-7

липня. У колі річних свят Купало — одне з найголовніших. За народним

повір’ям, у цей день відбуваються різні дива: трави і квіти набувають

магічної сили, земля відкриває свої скарби, сонечко спускається з неба,

щоб викупатись у річці, а опівночі вогнистим цвітом розквітає папороть —

хто знайде той цвіт, той здобуде багатство і здоров’я.

Напередодні свята хлопці встановлювали за селом, на вигоні, обрядове

дерево — вербу, яку в різних регіонах України називають Мареною,

Купайлом, Купайлицего. Увечері до Купайлиці йшли з піснями,

прикрашали її вінками, стрічками, запалювали вогнище, водили хороводи.

Потім стрибали через велике багаття, бо вважали, що воно очищає від

усього поганого. Молодята, які братимуть шлюб, стрибали парами: якщо

руки не розімкнуться, то скоро одружаться.

Дівчата плели вінки, пускали їх за водою, ворожили, чи вийдуть заміж.

Потім купалися в річці, пускали у воду запалене колесо, що символізувало

собою сонечко.

2.Перегляд презентації про свято Івана Купала.

-Що цікавого ви узнали, переглядаючи фільм про свято Івана Купала?

  1. Читання тексту «На Івана Купала» вчителем
  • Що робили хлопці і дівчата на свято Івана Купала?
  • Що робили дівчата?
  1. Читання тексту «ланцюжком».
  2. Вибіркове читання.
  • Що співали дівчата, пускаючи вінок на воду?
  • Коли відбувалося це свято?

Прикріплення на дошку квітки маку.

VI.Підсумок уроку.

Мікрофон

  • Яку букву ми вивчили сьогодні?
  • Що нового дізналися на уроці?

Прикріплення на дошку квітки ромашки.

Вчитель. Що вийшло у нас на дошці з квіточок? (Віночок)

[свернуть]

Українська мова. Навчання грамоти. Закріплення знань про звукове значення букв «Ш», «ш» (ша)

Тема. Закріплення знань про звукове значення букв «Ш», «ш» (ша).

Удосконалення навичок читання.

Мета. Закріпити знання дітей про звукове значення літери «ша», звук [ш ];

формувати навички читання тексту; розвивати мовлення учнів, логічне

мислення, вміння миттєвого розпізнавання слова як елемента розвитку

техніки читання; виховувати у дітей дбайливе ставлення до тварин,

любов до природи.

Тип уроку. Урок – гра.

Методично – дидактичне забезпечення уроку: квітка – семицвітка, складові таблиці, піраміди слів, картки зі словами, буквар (М.С. Вашуленко,О.В. Вашуленко – К.: Освіта, 2012), презентація.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1 – ий учень

Пролунав дзвінок,

Починається урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти – просто молодці!

2 – ий учень

Щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти рівно, гарно

І виконувати те,

Про що мова зараз йде. (1 слайд)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. (2 слайд)

Діти, сьогодні вранці я заглянула до поштової скриньки і знайшла там листа, який надійшов саме нам, учням 1 – В класу. (Відкриваю конверт і зачитую листа).

Доброго ранку, любі діти!

Я квітка – семицвітка.

Запрошую вас зі мною навчатись і грати. Для цього ви повинні відривати по одній пелюстці і виконувати завдання. А хором промовляти такі слова: «Пелюстку відірвемо,

Гуртом усі почнемо».

За гарні, чіткі й правильні відповіді я подарую вам маленькі квіточки.

(Квітка – семицвітка закріплена на дошці).

ІІІ. Актуалізація знань (3 слайд)

1 – а пелюстка(червона).

Зі мною будете грати,

Знання закріпляти.

1. – Яку букву вивчали на минулому уроці?

– Який звук вона позначає?

– Назвіть слова, в яких зустрічається цей звук (у різних позиціях; на початку, всередині, в кінці).

2. Читання складової таблиці.

А

О

У

І

И

Е

СК

СКА

СКО

СКУ

СКІ

СКИ

СКЕ

СЛ

СЛА

СЛО

СЛУ

СЛІ

СЛИ

СЛЕ

БР

БРА

БРО

БРУ

БРІ

БРИ

БРЕ

ВП

ВПА

ВПО

ВПУ

ВПІ

ВПИ

ВПЕ

ВШ

ВША

ВШО

ВШУ

ВШІ

ВШИ

ВШЕ

3. Робота в парах(1 учень читає, 2 учень слідкує і навпаки). Читання піраміди.

ш

шу

шум

шпак

шторм

школа

шапка

шоколад

шипшина

шкатулка

– Яке слово незрозуміле?

– Яке слово найдовше?

– Складіть речення зі словом «шторм».

– Поширте це речення.

(Завдання першої пелюстки виконано, учні, які працювали найкраще, одержують маленькі червоні квіточки).

2 пелюстка(жовта). (4 слайд)

Дружно, швидко вимовляй,

Чистомовки, скоромовки промовляй!

(Вправи у виразному й швидкому промовлянні).

1. Чистомовка.

Са-са-са – летить оса.

Шу-шу-шу – яблука сушу.

Ша-ша-ша – пригоріла каша.

Се-се-се – Маша скрипку несе.

Ас-ас-ас – ми пили квас.

Аш-аш-аш – ось наш шалаш.

Ошка-ошка – у Соні гармошка.

Фізкультхвилинка (5 слайд)

2. Конкурс кращого скоромовця. (6 слайд)

Шило шубку Шурі шило,

Шовком, шерстю шви обшило.

Вийшла шубка прехороша

Нашій Шурі на порошу.

(Завдання другої пелюстки виконано, нагородження кращих учнів маленькими квіточками).

3 пелюстка(рожева).(7 слайд)

Все вивчене пригадай,

До слів знов схему підбирай.

(Звуко – буквені вправи).

1. Впізнай і прочитай слова з відсутніми літерами.

Ш…ОЛ… (школа)

МА…И…А (машина, малина)

КІШК… (кішка).

2. Викласти звукову модель до 3 – го слова.

= · –

– ·

3. До якого слова підійде ця модель?

– ·

– ·

– ·

(Завдання третьої пелюстки виконано, вручення учням рожевих квіточок).

4 – а пелюстка(синя)

Хто ж там, хто вже так стомився

І наліво похилився?

Діти, треба дружно всім нам встати, фізкульт – паузу почати!

ІV. Фізкультхвилинка (8 слайд)

(Після виконання фізкультхвилинки всі отримують сині квіточки).

5 – а пелюстка(зелена)

Зі мною ви пограйте,

Слова знаходьте, складайте і читайте.

Вправи з читання. Виконання логічних завдань.

1. Ридають літери у кожному рядочку:

Від слів лишаються лише шматочки!

Початок треба відшукати,

Щоб всі слова ті врятувати.

2. Гра «Добери слово». (9 слайд)

Ш

М

Ш

Л

Ь

Ш

Р

Ф

Ш

С

Т

Ь

3. Гра «Без зупинок» (читання хором, наввипередки). (10 слайд)

Школа → шторм

Мишка → шишка

Кішка → кришка

Чашка → шашка

(Вручення кращим учням зелених квіточок)

6 – а пелюстка(блакитна)

Гарно всі читаємо,

Текст новий вивчаємо!

V. Опрацювання нового тексту(«Буквар» с. 108, «Поспішай, синичко!»).

(11 слайд)

1. Хвилинка фантазії.

– Прочитайте заголовок. Як ви вважаєте, про що буде розповідатись у тексті?

2. Читання тексту вчителем.

– Що в цьому тексті справжнє, а що казкове?

3. Словникова робота(спочатку читає вчитель). (12 слайд)

зустрілися годівничок

знайду шматочки

швидко шипшини

шість горобини

4. Самостійне напівголосне читання тексту учнями.

5. Читання ланцюжком.

6. Робота над змістом.

– Де зустрілися синички?

– Що порадила перша синичка другій?

– Хто приготував годівнички птахам?

7. Гра «Збери прислів’я». (13 слайд)

Там, де, комашок, багато, пташок, нема.

(Де багато пташок, там нема комашок).

– А чому так?

(Одна синичка за добу з’їдає утричі більше комах, ніж важить сама).

8. Гра «Плутанина» (вчитель змінює одне слово в реченні, діти знаходять помилку).

(Нагородження блакитними пелюстками).

– Так куди полетіла синичка?(До школи).

– А чи подобається вам у школі?

7 – а пелюстка – фіолетова (14 слайд)

Я іду до школи вранці.

Ой як радісно мені!

За плечима в мене в ранці

Книжки й зошити нові. (О.Швець).

Побудова асоціативного куща

%d1%88%d0%ba%d0%be%d0%bb%d0%b0

(Нагородження учнів фіолетовими квіточками).

VI. Підсумок уроку (15 слайд)

Урок підходить до кінця, пелюсток вже нема!

Квітка – семицвітна, прощавай, лети,

З радістю ми грались, щиро від душі.

Пелюстки чарівні ти подарувала,

Грою зацікавила, знань усім додала.

Скажемо всі разом: дякуємо тобі!

А вона нам?

(Зачитати на серцевині квітки: 1- В, ви – просто молодці!).

– Якими враженнями від уроку ви поділитесь вдома?

– Що для вас було найцікавішим?

– Покажіть квіточки, які ви одержали?

– А як ви думаєте, де будуть зберігатися ваші квіточки?

[свернуть]

Презентація до уроку української мови. Звуки з, з’. Позначення їх буквами «З», «з»(зе)

zvuki z

[img src=http://panarina-sh157.adr.com.ua/wp-content/uploads/zvuki z/thumbs/thumbs_95.JPG]00
[img src=http://panarina-sh157.adr.com.ua/wp-content/uploads/zvuki z/thumbs/thumbs_96.JPG]00
[img src=http://panarina-sh157.adr.com.ua/wp-content/uploads/zvuki z/thumbs/thumbs_97.JPG]00
[img src=http://panarina-sh157.adr.com.ua/wp-content/uploads/zvuki z/thumbs/thumbs_98.JPG]00
[img src=http://panarina-sh157.adr.com.ua/wp-content/uploads/zvuki z/thumbs/thumbs_1.JPG]00
[img src=http://panarina-sh157.adr.com.ua/wp-content/uploads/zvuki z/thumbs/thumbs_2.JPG]00
[img src=http://panarina-sh157.adr.com.ua/wp-content/uploads/zvuki z/thumbs/thumbs_3.JPG]00
[img src=http://panarina-sh157.adr.com.ua/wp-content/uploads/zvuki z/thumbs/thumbs_4.JPG]00
[img src=http://panarina-sh157.adr.com.ua/wp-content/uploads/zvuki z/thumbs/thumbs_5.JPG]00
[img src=http://panarina-sh157.adr.com.ua/wp-content/uploads/zvuki z/thumbs/thumbs_6.JPG]00
[img src=http://panarina-sh157.adr.com.ua/wp-content/uploads/zvuki z/thumbs/thumbs_7.JPG]00
[img src=http://panarina-sh157.adr.com.ua/wp-content/uploads/zvuki z/thumbs/thumbs_8.JPG]00
[img src=http://panarina-sh157.adr.com.ua/wp-content/uploads/zvuki z/thumbs/thumbs_9.JPG]00
[img src=http://panarina-sh157.adr.com.ua/wp-content/uploads/zvuki z/thumbs/thumbs_91.JPG]00
[img src=http://panarina-sh157.adr.com.ua/wp-content/uploads/zvuki z/thumbs/thumbs_92.JPG]00
[img src=http://panarina-sh157.adr.com.ua/wp-content/uploads/zvuki z/thumbs/thumbs_93.JPG]00
[img src=http://panarina-sh157.adr.com.ua/wp-content/uploads/zvuki z/thumbs/thumbs_94.JPG]00

[свернуть]

Математика. Лічба у межах 20

Тема. Лічба у межах 20. Складання і розв’язування задач на знаходження суми й остачі. Побудова відрізків заданої довжини.

Мета. Закріплювати знання учнів з нумерації чисел в межах 20, розвивати вміння складати та розв’язувати задачі на знаходження суми та остачі, вдосконалювати обчислювальні навички, вміння будувати відрізки заданої довжини; розвивати логічне мислення, мову, спостережливість; виховувати бажання приходити на допомогу друзям.

Обладнання. Предметні малюнки, набір пелюсток для роботи в парах, мультимедійна презентація.

Тип уроку. Урок закріплення вивченого матеріалу

Хід уроку

І. Організація класу. (1 слайд)

Всі готові до уроку,

Тож гаразд, часу не гаєм

І урок вже починаєм.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми уроку. Інформування дітей про те, що сьогоднішній урок ми проведемо разом з героями їхнього улюбленого мультфільму «Маша та ведмідь».

ІІІ. Етап всебічної перевірки знань

Настав ранок. Теплі сонячні промінчики спустилися на землю, пробіглися по травичці, розбудили лісових мешканців. Декілька промінчиків заглянули до будинку, в якому жила Маша. Дівчинці зовсім не хотілося прокидатися так рано, але бешкетники – промінчики гладили їй волосся, лоскотали носика, цілували щічки.

Доки дівчинка прокидається, давайте разом з вами виконаємо завдання записане на сонячних промінчиках.(2 слайд)

  1. Усний рахунок (3 слайд)

– Полічити від 11 до 20, від 20 до 8.

– Назвати «сусідів» кожного з чисел: 12, 16, 18.

За допомогою індивідуальних карток з цифрами показати:

– попереднє число до 15; наступне число до 10;

– яке число складається з :1 десятка 1 одиниці; 1 десятка 5 одиниць; 1 десятка 8 одиниць; 2 десятків.

2. Хвилинка каліграфії

Скільки промінців будило Машу? (4)

Прописати красиво цифру 4.

Прокинулася нарешті Маша та й побігла до свого друга Ведмедя. Хотіла Маша з ним погратися, та у Ведмедя було багато справ і жодної вільної хвилинки. Дівчинка запропонувала свою допомогу. Ведмідь погодився, але вирішив скласти план роботи – щоб з усіма справами впоратися і нічого не забути.

3. Робота в парах. Гра «Шифрувальник». (4,5 слайд)

%d0%bb%d1%96%d1%87%d0%b1%d0%b01

Маша взялася до роботи. Спершу вона допомогла Ведмедеві готувати запаси на зиму. Дівчинка наварила варення та вирішила розставити його по поличках: на верхній поличці – суничне, на середній – з огірків і на нижній – з шишок.

Допоможіть Маші розставити варення.

4. Розв’я зування виразів на дві дії. Самостійна робота з наступною фронтальною перевіркою.(6 слайд)

Біля поличок стоять цифри 8, 4, 1. На банках з варенням – вирази на дві дії. Дітям потрібно записати вирази до зошита, розв’язати їх і розставити на поличках відповідно результату. (Самостійна робота).

10 – 6 + 4 =                   3 + 7 – 9 =

8 – 1 – 3 =                     3 + 1 + 4 =

9 + 1 – 2 =                     1 + 5 – 2 =

Впоралася Маша з варенням і вийшла на подвір’я. А там – бджоли над вуликами гудуть, літають без упину за солодким нектаром.

4. Складання та розв’язування задач. Робота за підручником М. Богдановича. (7 слайд)

Скласти за малюнком задачі:

– на знаходження суми;

– на знаходження остачі.

Впоралася Маша і з цією справою. А тут обід скоро. Ведмідь готував на обід пиріжки. Маша стала йому допомагати. Давайте й ми з вами приєднаємося до наших героїв.

Фізкультхвилинка (8 слайд)

Текст: Рухи:

Треба тісто замісити.                    Руки розвели в сторони

Борошно посипали,                    Висипаємо борошно з пакета

Солі, цукру,                          Пальці пучкою, насипали сіль, цукор

Молока добавили,                    Ллємо молоко, ніби з чашки

Ложкою перемішали.                    Ложкою перемішуємо

Руками тісто мнем, мнем!                    Дуже енергійно стискаємо і розтискаємо

Кулачками жмем, жмем!                    руки в кулачках

Пиріжечки ми зліпили,                    Руками «ліпимо пиріжки»

У піч поставили!                          Ставимо у піч

Поклали до кошика                    Імітуємо складання пиріжків до кошика

Та й пішли на рибалку!                    Крокуємо на місці

Після обіду пішла Маша та Ведмідь до річки рибалити. Поставили біля себе відерця зі знаками «>» та «<», закинули вудочки і стали чекати улову.

5. Порівняння виразу та числа. (9 слайд)

Завдання: допомогти героям розподілити улов в залежності від знаку на відерці, якщо знак «=», то рибку відпускаємо до річки. (Усно)

6 – 3 _ 1                    7 – 4 _ 2

7 + 1 _ 9                    5 + 5 _ 6

8 – 4 _ 4                    4 – 3 _ 5

Хто зловив більше риби?

6. Побудова відрізку. (10 слайд)

Після такої вдалої рибалки захотілося їм потрапити на галявину, що знаходиться на другому березі річки. Та от біда: кладки немає. На березі три дощечки (5 см, 8 см та 10 см). Відстань від берега до берега 8 см. Яка ж дощечка знадобиться нашим героям?

Діти доводять, чому саме дощечка довжиною 10 см підійде для кладки.

Креслять відрізок довжиною 10 см у зошит.

Перейшли Маша та Ведмідь через річку, а там – краса: сонечко зігріває своїми промінцями все навкруги, вітерець гойдає дерева, пташки співають, метелики літають, а посеред галявини – квітка. Зупинилися наші герої біля цієї квітки.(11 слайд)

6. Завдання на розвиток логічного мислення.

Ця квітка незвичайна. Увечері, коли сонце майже зайшло за обрій, кожна пелюстка змінює колір.

Усі пелюстки цієї квіточки різних кольорів:червоного, синього, жовтого, Оранжевого та зеленого. Між синьою та жовтою розташована червона пелюсточка, оранжева – біля синьої. Допоможіть квітці.

На партах – набір пелюсток. Діти в парах розташовують пелюстки згідно з умовою. Перша пара, яка виконала завдання правильно, виконує його біля дошки.

ІV. Підсумок уроку. Рефлексія.

Розквітла нарешті квіточка, і ще гарніше стало навколо. Згадали наші герої, скільки справ вони встигли зробити,і радісно стало на душі.

Давайте й ми з вами згадаємо, що ми встигли зробити за урок.

[свернуть]

Презентація до уроку математики. Лічба предметів у межах 20

[свернуть]