Робота з обдарованими учнями

Завдання з української мови для підготовки до написання творів

Підготовка до написання творів

1. Виберіть до фраз слово-синонім з дужок.

Корабель пустелі ( верблюд, човен, джип ).

Столиця гумору ( Одеса, Париж, Нью-Йорк ).

Царство Нептуна ( пекло, море, ліс ).

Білі мухи ( міль, сніг, тополиний пух ).

Другий хліб ( сухарі, чіпси, картопля ).

2. Поясніть, як ви розумієте дані вислови:

Ні пари з вуст ─_____________________________.

Байдики бити ─ ____________________________.

Ловити гав ─ ______________________________.

Пекти раків ─_______________________________.

Намолоти сім мішків вовни ─_________________.

3. Поширте реченя.

Настала осінь.

Пішов дощ.

Повіяв вітер.

4. Доберіть синоніми:

Чемпіон ─_____________________________.

Дискусія ─ ____________________________.

Дисципліна ─__________________________.

Фініш ─ ______________________________.

5. Доберіть якнайбільше ознак до слів.

Земля ─ _________________________________.

Струмок ─ _______________________________.

Сад ─____________________________________.

Небо ─ __________________________________.

6.Підберіть синоніми до слів:

гарна ( дівчина) ─____________________________.

гарна ( людина ) ─____________________________.

могутній ─ _________________________________.

злоба ─_____________________________________.

7. Поясніть коротко, як ви розумієте такі вислови:

яблуко від яблуні далеко не падає ─______________________________________________.

намолоти сім мішків гречаної вовни ─____________________________________________.

8. Складіть лексичний словник до опису бузку.

9. До словосполучень, що вжиті у прямому значенні, добери словосполучення, які вживаються у переносному значенні:

крижана бурулька ─___________________________________________________.

світла кімната ─ ______________________________________________________.

тепла осінь ─ ________________________________________________________.

гострий ніж ─ ________________________________________________________.

10. Розгадайте кросворд.

Запишіть по горизонталі, що означають вислови:

  1. водити за ніс;
  2. зарубати на носі;
  3. встромляти носа;

Якщо правильно підберете слова, тоді по вертикалі вийде слово, яке означає « клювати носом ».
krossword
11.До поданих слів доберіть по два синоніми:

ароматний ─ ________________________________;

тьма ─ ______________________________________;

міць ─ ______________________________________;

відомий ─ ___________________________________;

давній ─_____________________________________;

12. Поясніть значення виразів.

Очей не показувати ─____________________________________.

Очі рогом лізуть ─ _____________________________________.

очі розбігаються ─______________________________________.

мозолити очі ─ ________________________________________.

очі бігають ─ __________________________________________.

очі метають зірки ─ _____________________________________.

очі на мокрому місці ─ ___________________________________.

13. Доповніть речення порівняннями.

Сонце ніжно голубило землю, як…______________________________________________.

Тоненькі берізки взялися за руки і пішли в танок, наче …___________________________.

Озеро виблискує на сонці, ніби…_______________________________________________.

14. Доберіть антоніми до багатозначних слів, вжитих у переносному значенні :

сухий одяг ─__________________________________________________;

суха погода ─_________________________________________________;

сухий хліб ─__________________________________________________;

суха мова ─ ___________________________________________________;

сухе літо ─ ___________________________________________________;

сухі квіти ─ ___________________________________________________;

чисті руки ─ __________________________________________________;

чиста совість ─________________________________________________;

чисте небо ─__________________________________________________;

чиста ріка ─ __________________________________________________;

15. Назвіть одним словом:

велика біда ─__________________________________;

сильний дощ ─ ________________________________;

дрібний дощ ─ ________________________________;

топлене сало ─________________________________;

колекція засушених рослин ─____________________;

заклад, де продають ліки ─______________________;

16. До поданих слів доберіть близькі за значенням з префіксами.

Тихий, сумний, бесіда, слабкий, сміливий.

17. З поданими словами складіть словосполучення так, щоб кожне з цих слів було вжито у прямому і переносному значеннях.

Світлий, довгий, шовковий.

18. Доберіть прислів’я – антоніми.

Хто працює, той не бідує.

19. Підберіть дієслова з переносним значенням до слів.

Зима – ______________________.Сонце – _____________________________________.

Весна – _____________________. Котик – _____________________________________.

20. Вставте пропущене слово:

Синиці голодом намлілись –

Така зима, така зима!

Оце б у вирій полетіли –

Та … там нема.

( Л.Костенко)

21.Утворіть нові слова із букв даних слів:

Наприклад: старий – айстри.

Спина – . Лісок – .

Дошка – . Смола – .

22. Допиши іменники.

Великий, просторий, чистий …. .

Дерев’яний, червоний, м’який ….. .

Високий, гіллястий, могутній …. .

Чисте, прозоре, ясне …. .

23. Гра «Синоніми».

Дах – . Півень – .

Очерет – . Копиця – .

Борошно – . Заєць – .

Жара – . Хуртовина – .

24. Вставте прикметники – антоніми, щоб прислів’я мало смисл:

… правда краща, ніж … брехня.

З …хмари – …дощ.

Земля …, а хліб родить.

25. Згрупуйте синоніми за значенням. Яке слово зайве?

Кусок, краса, кусень, шматок, врода, іній, скибка.

Дитина, колиска, мама, люлька, маля, дитя.

Планета, земля. Мир, світ, стіл, згода. Лад, земна куля.

Іскриться, сміється, переливається, біжить, регоче, сріблиться.

26. Знайдіть синонімічну пару фразеологізмам:

Завидки беруть, крутити голову, між двома вогнями, нам’яти боки, піднімати на глум, підбивати клинці, як у казці, давати прочухана.

Довідковий матеріал: милити шию, між молотом і ковадлом, заздрощі хапають, надавати стусанів, брати на кпини, як у бога за пазухою, баламутити голову, смалити халяви.

27. Поясніть значення слова, склавши з ним речення:

Лисички, півники.

28. Серед поданих словосполучень знайдіть і підкресліть ті, що вжиті у прямому значенні.

Біжить вода, біжить час, біжить хлопчик.

Легкий пух, легкий вітер, легка задача.

Добрий час, добрий дідусь, добрий хліб.

Тиха година, тиха музика, тиха дівчинка.

Гроза відійшла. Відійшла хвороба. Відійшло від душі.

29. Доповни прислів’я антонімами:

Що маєш зробити, то зроби сьогодні, а що маєш з’їсти, то з’їж…

Якщо влітку пісні співаєш – …сльози проливаєш.

По одягу зустрічають, а по розуму – …

Правда солона, а брехня – …

30. Доберіть різнокореневі антоніми до слів I стовпчика, однокореневі – до слів II стовпчика.

Ситий – надія –

Далекий – відкривати –

Білий – молодий –

Зустріч – поринати –

Рідкий – відганяти –

Складіть подібне завдання зі словами тихий, земля.

 

31. Замінити прикметники так, щоб похмура картина природи змінилася на протилежну.

Важкі чорні хмари пливли по небу. Сердитий вітер гойдав віти дерев. Жовте листя сумно тріпотіло од вітру. Настала холодна осінь.

 

32. Із поданих слів складіть синонімічні групи:

Сильний, журливий, задушевний, дужий, печальний, щирий, рослий, великий, потужний, сумний, високий, говорити, балакати, чуйний, казати, невтішний, розмовляти, міцний, сердечний.

33. Випишіть словосполучення, в яких є слова в переносному значенні.

Залізний стілець, залізна воля, срібний дзвіночок, срібний голосок, золоте серце, золотий перстень, свіжа квітка, свіжа думка.

34. Відредагуйте речення, замінивши однокореневі слова їх синонімами:

Ледар усе життя ледарює.

Тільки нероба нічого не робить.

35. Виберіть потрібне слово з поданих у дужках синонімів і запишіть з ним речення:

(Спить, куняє, дрімає ) земля під глибоким снігом.

Дівчина хитро ( сміється, регоче, посміхається).

Учні ( говорили, вели розмову, розмовляли, розповідали ) про історію рідного краю.

36.Придумайте речення зі словом так, щоб вони вживалися у різному значенні.

Ніс, ніс. Став, став. Дорога, дорога.

37.Розтлумачте слова.

Осоння – ________________________________________________________________.

Вишивка –_______________________________________________________________.

Брунатний – _____________________________________________________________.

Серветка -________________________________________________________________.

Вибори – ________________________________________________________________.

38. Замініть одним словом:

пасти задніх –___________________________;

пекти раків – ___________________________;

39. Підберіть синоніми:

туман лягає -____________________________________________________;

думає – ________________________________________________________;

дорога – ________________________________________________________;

40. Запишіть синоніми у порядку зростання швидкості руху:

Іти, повзти, плентатись, нестись, бігти, летіти, мчатися.

Склади і запиши речення з виділеними словами.

41. З букв даного слова складіть і запишіть інші слова:

Зразок: соловейко – село, коло, воло, колеса, косо.

Товариш – ____________________________________________________________.

Ластівка – ____________________________________________________________.

Листоноша – __________________________________________________________.

42. Продовжіть ряд, мислячи за аналогією:

Пісня – композитор, картина – _________________.

Електровоз – вагони, кінь –_________________.

Школа – навчання, лікарня – _______________.

Ліс – дрова, бібліотека – ___________________.

Пісня – композитор, літак –________________.

43. Складіть та запишіть речення, де б такі слова, як віра, надія, любов означали:

а) імена,

б) почуття.

44. Розподіліть синоніми в порядку зростання ознаки:

безстрашний, хоробрий, сміливий, сміливець;

боязливий, несміливий, заяча душа, боягуз.

45. Випишіть слова, вжиті в переносному значенні.

Підморозило. Тоненька крига засклила річку й озеро. Це зима прийшла. Ходить вона по долинах і горах. Тихо ступає у великих валянках. Скрізь свою чарівну картину домальовує.

46.Перебудуйте розповідне речення у запитальне.

Без повітря не може бути життя на Землі.

47. Перебудуйте спонукальне речення у розповідне.

Бережіть книги – джерело знань.

48. Поставте слова у формі звертання. З одним із них запишіть спонукальне речення.

Зіронька ─ …, зимонька ─ …, Марія Степанівна ─ … .

49. Впізнайте слово за діями, ознаками.

Впав, покотився, підскочив, закотився.

Скрекотуха, торохтілка, плетуха.

Вірний, чесний, надійний.

50. Складіть і запишіть два речення зі словом добрий, вжитим у прямому і в переносному значеннях.

51. До сполучення слів, вжитих у переносному значенні, доберіть сполучення слів у прямому значенні.

Ліс дрімає – ________________________________________________.

Золота осінь – ______________________________________________.

Вередливий вітер – __________________________________________.

52.Доберіть синоніми до слів.

Морозний –____________________________________________________.

Співати – ______________________________________________________.

Недуга – _______________________________________________________.

53. Із букв кожного слова утворіть нові слова.

Жайворонок, буквар, приказка, команда, порядок, світлофор, тракторист, роса, сонечко,

жирафа.

54. Із поданих слів складіть синонімічні ряди.

Біда, жахливий, сум, бездіяльний, журба, похмурий, потворний, ледачий, смуток, насуплений, страшний, лінивий, лихо, понурий, горе.

55. Підберіть якнайбільше ознак до слів:

земля, струмок, сад, небо, клас, країна, село.

56. Складіть речення, в яких слова сонце, світлий, крила, виступали б у прямому, а потім у

переносному значенні.

57. Прочитайте фразеологізми. Поясніть їх значення, замінивши відповідними словами.

Зарубай на носі –____________________________________________________.

Водити за ніс – ______________________________________________________.

Крутити носом –_____________________________________________________.

Байдики бити – _____________________________________________________.

Комар носа не підточить._____________________________________________.

58. Розподіліть синоніми у порядку зростання ознаки:

заяча душа, боягуз, несміливий, боязливий;

людина великого розуму, тямовитий, світла голова, розумний.

59. З поданих афоризмів випишіть антоніми і з’ясуйте, якою частиною мови вони є.

– Ученість – солодкий плід гіркого кореня .(Сократ)

– Нехай ми мовчимо, проте вчинки наші говорять. (Сенека)

– Хто сам собі друзів шукає, той сам собі ворог. (Ш. Руставелі)

– Людині потрібно два роки, щоб навчитися говорити і шістдесят років, щоб навчитися

тримати язик за зубами.

60. Згрупуйте синоніми за значенням. Яке слово зайве?

А) Мужність, розмова, відвага, бесіда, хоробрість, балачка, сміливість, вулиця, говірка.

Б) Кусок, краса, кусень, шматок, врода, скибка, іній.

В) Багаття, крик, вогонь, галас, ватра, небо.

Г) Лелека, стіл, герой, бусол, сміливець.

61. До прикметників доберіть синоніми з префіксом без –.

Засушливе літо – сумний день –

пустинний острів – жорстокий вчинок –

62. До дієслів доберіть синоніми.

Будувати – ______________________. Перемагати – _____________________________.

Ясніє – _________________________. Тремтить – _______________________________.

63. Словосполучення замініть синонімічним словом.

Шкільна сумка, очний лікар, дитячий лікар, кімната для навчання, пересувний цирк, мамин батько, шкільний стіл.

64. До іншомовних слів доберіть українські відповідники.

Алфавіт, біографія, автор, аналогічний, аплодисменти, архаїчний, арбітр, акцент.

Слова для довідок: оплески, застарілий, азбука, наголос, життєпис, подібний, льотчик, суддя.

65. Доберіть слова – синоніми до фразеологізмів.

Байдики бити – ___________________________________________________.

Правити теревені – ________________________________________________.

Одним махом – ___________________________________________________.

Як дві краплі води – _______________________________________________.

Тримати язик за зубами – ___________________________________________.

З хвилини на хвилину – ____________________________________________.

Сон рябої кобили – ________________________________________________.

Наганяти страх – __________________________________________________.

66. Доберіть синонімічні фразеологізми до даних стійких сполучень.

Хоч греблю гати; сила силенна; без ножа різати; байдики бити; теревені правити; ні риба ні м’ясо; заломити ціну; гав ловити; дати драла; не всі вдома; обдерти як липку; пускати бісики.

67. У кожному стовпчику знайдіть пару, яка не є антонімами.

Літо – зима високий – низький

стіна – стеля важко – легко

вгору – вниз далекий – сільський

життя – смерть рідне – чуже

говорити – мовчати здалека – зблизька

вперед – назад холодний – теплий

68. Доберіть антоніми до виділених слів.

Легка сумка; легка задача; легка хода.

Міцний мороз; міцний сон; міцне дерево.

Старий дуб; стара сорочка; стара газета.

69. До поданих прислівників доберіть антоніми.

Гарно – ____________________________. Взимку – _____________________________.

Потім – ____________________________. Ввечері – ____________________________.

Вперед -___________________________. Спереду – ____________________________.

Праворуч – _________________________. Приємно – _____________________________.

70. Доберіть антоніми – фразеологізми.

Байдики бити; піти з торбами; бідний як церковна миша; співати дифірамби; ні пари з вуст; як кіт наплакав; ляси точити; брати в голову; білий як сніг; піти вгору; хоч греблю гати; стоїть як вкопаний.

Слова для довідки: піти на дно; кататися як сир в маслі; розпустити язика; працювати в поті чола; кіт наплакав; купатися в розкоші; в рот води набрати; поливати помиями; кури не клюють; викинути з голови; чорний як сажа; намастив п’яти салом.

71. Спишіть прислів’я, доповнивши їх антонімами.

Правда з дна моря виринає, а неправда………….

Одне «зараз» краще трьох…………………………

Правда солона, а брехня……………………………

Руки білі, а сумління………………………………

Від слова до діла, як від……………………до неба

Згода дім будує, а…………………………..руйнує

72. Які словосполучення вжиті в прямому значенні?

Гострий язик, гостре слово, гостра коса, гострий ніж, гострий погляд.

73. Поясніть значення поданих слів, склавши із ними речення.

Голки, зайчик, вушко.

74. Підкресліть слова, які мають кілька значень. Складіть із ними речення.

Калина, лінія, дятел, мова, важкий, вушко, чорнобривці.

75. Поясніть значення словосполучень.

Свіжий хліб, свіжий вітер, свіжа сорочка.

Чорна тканина, чорна робота, чорні думки.

Чисті руки, чистий сніг, чисте небо, чиста ріка, чиста совість.

Тиха їзда, тиха розмова, тихий сон, тихий дощ.

Темний час, темний день, темна ніч.

76. Серед поданих словосполучень знайдіть ті, в яких слова вжиті у прямому значенні.

Веселе сонечко, веселий дощик, весела школярка.

Срібний годинник, срібний голос, срібне колосся.

Схлипує море, схлипує дитина, схлипує вітер.

Світлі думки, світлий день, світле майбутнє.

Голівка капусти, голівка часнику, голівка дитини.

78. До слів, вжитих у прямому значенні , доберіть слова в переносному значенні.

Лист берези – ____________________.

Чисті руки – _____________________.

Біжить хлопчик – _________________.

Пливе спортсмен – _______________.

Легкий пух – _____________________.

Золота каблучка – _________________.

Добрий дідусь -____________________.

79. До поданих слів доберіть синоніми. З одним із них складіть і запишіть речення.

Міцний –_________________. Блакитний – _________________.Балакучий –_____________.

Акуратний –_______________. Виразний – _________________.Високий – _______________.

80.До словосполучень доберіть синоніми з префіксом без-. З одним із них склади і запиши

речення.

Ясне небо –

Правильна відповідь –

Жорстокий вчинок –

Вічна пам’ять –

81. Випишіть антоніми.

Праця людину годує, а лінь марнує.

Оптимізм – віра в перемогу добра над злом, правди над кривдою, світла над темрявою.

82. Спишіть текст. Підкресліть слова, вжиті в переносному значенні.

Прийшла до беріз осінь. Принесла їм золоті стрічки. Вплели берези стрічки в зелені

коси. Сміються сонячні зайчики, а берези сумують.

Зі словами ніс, сонечко, язик складіть речення. Щоб дані слова виражали різні значення.

83. До слів початок, багатство, батьківщина, безсмертя, свято, визволення доберіть антоніми і запишіть їх. (Кінець, бідність. чужина, забуття, поневолення, будень.)

84.За зачином скласти текст-розповідь (казку) «Краплинки-сестрички». Ввести в сюжет діалог.

Краплинки-сестрички

Йшов рясний дощ. Краплинки радісно кружляли у таночку. Раділи, співали пісню дощову. Сіла одна крапелька на листок калини. Заіскрилася, запишалася. Та раптом побачила маленьку тендітну липу з прив`ялим листям.

…..(діалог)

……

85. Прочитати текст. Знайти слова, що повторюються. Замінити їх синонімами. Записати удосконалений текст.

Мале горобенятко випало з гнізда. Горобенятко жалібно пищало. Андрійко знайшов горобенятко. Андрійко посадив горобенятко в гніздо.

[свернуть]

Олімпіада. Українська мова. 3 клас

Код роботи_ ___________ Загальна кількість балів _____

Завдання районної олімпіади з української мови – 2016

3 клас

  1. Запиши прізвища в алфавітному порядку. Вибери з кожного слова другу букву і запиши вислів, що утворився.

Гамалія, Чубинський, Заньковецька, Єжицький, Січинський, Кухаренко, Кальченко, Кметь, Івченко, Зюрчишин, Абраменок, Ухніцький, Опанасу, Мстиславець.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Подані у звуковому записі слова напиши буквами.

[л’убовйу], [ духм’ано], [ св’атий], [ шчас’т’ям], [зйавивс’а], [бур’ак], [б’йут’].

______________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Встав , де слід, пропущені букви чи апостроф.

Св…ято, черв…як, шіс…на…ять, духм…яний, кал…ндар, ч…р…вики, лист…я, Хар…ків, …риджоли, дзи…а, за…ць, годин…к.

  1. Запиши слова у два стовпчики.

а) слова з наголосом на другому складі;

б)слова з наголосом на першому складі.

Письменник, голуб, рибалка, адреса, осінь, цибуля, двері, учень, ялинка, єдність.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Із перших літер кожного слова складіть частину народного прислів’я. Допишіть його.

___________________________________________________________________

  1. Запиши одним словом:

Сильна заметіль – ________________________________

Велике нещастя – _________________________________

Великий дощ – ___________________________________

Буря на морі – ____________________________________

Сніг, дощ, град – __________________________________

  1. Випиши з вірша слова( по одному прикладу), які складаються з:

а) кореня, суфікса і закінчення _______________________________

б)префікса, кореня, суфікса і закінчення _______________________

в) кореня і закінчення _____________________________________

Позначте будову цих слів.

Зелена земле, що мене

Зростила й розуму навчила!

За цвіт, за плід,за все земне

Тобі спасибі, мати мила!..

М. Рильський

  1. Знайди помилки та запиши правильно.

Стіраю брюки, мию пол, рішив два приклада, намалював кісточкою.

______________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. До поданих слів добери слова близькі за значенням (по 2 слова).

Лагідний ______________________________________________

Шлях_________________________________________________

Говорити_______________________________________________

Хата____________________________________________________

  1. З поданих слів склади речення, підкресли головні члени речення.

Пташки, наповнить, гаї, незабаром, і, спів, сади.

_________________________________________________________________

  1. Заміни вислови словами – синонімами.

Ходити на голові __________________________________________

Ні пари з вуст _____________________________________________

Брати на буксир ___________________________________________

Ні сіло, ні впало ___________________________________________

  1. Прочитай текст. Встав пропущенні орфограми. Добре до нього влучний заголовок.

______________________________

Світає. Куди щез місяць? І зірочки пірнули у синю б…зодню неба, .ого край запалав рожевим полум.ям. То сон…чко прокинулось! За…веніла піснями з…мля. Вона …иро вітає новий день.

12. Склади твір на тему «Моя улюблена квітка».

[свернуть]

Олімпіада. Українська мова. 4 клас

Код роботи____________ Загальна кількість балів ________

Завдання районної олімпіади з української мови – 2016

4 клас

  1. Запиши слова за алфавітом.

Гончар, відомий, вечір, вечорниці, годинник, вигляд, горобина, відносини, городній, відгомін.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Підкресли рядок слів, у якому кількість букв відповідає кількості звуків.

Борщ, козацький, боротьба, воля.

Подвір′я, соняшник, м’яч, зелень

Якість, джміль, щирість, дев′ять.

  1. Прочитай звукові моделі слів , запиши слова буквами.

[с’ і й е ц : а], [г р і й у ц : а], [с т о м и с : а], [бад’ор’іс’т’]

[о д’ а г а й е с’ : а], [ш : и т и ], [в ие п р а Ў д о в у й е с’:а]

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Запиши у транскрипції слова: опоряджую, сяють.

________________________________________________________________

  1. Виправ помилки і розстав потрібні розділові знаки. У третьому реченні підкресли граматичну основу та визнач відмінок іменників.

Кто піклуєця про здоровя дирев. це робить дятил . дятил перелітає з дерева на дериво за глядає в кожну шчілину. Від гострого дзьоба не заховатися жодній шкідливій комахі.

Склади і запиши речення із звертанням за змістом тексту.

_____________________________________________________________________

  1. Склади й запиши речення із словами:

в житі і в житті; відати і віддати.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Запиши словами математичні вирази.

60 + 40 = 90            900 : 300 = 3

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Заміни словосполучення одним словом або словосполученням близьким за значенням.

Викинути з голови -___________________________________________________

як з голочки -________________________________________________________

накивати п’ятами – ____________________________________________________

пробігти очима – ______________________________________________________

пекти раків – ________________________________________________________

похнюпити носа – _____________________________________________________

  1. Встав , де потрібно, м’який знак чи апостроф:

Лял…ка, пан…с…кий, пол…с…кий, мен…ший, біл…ший, з…єднати, моркв…яний, щиріс…тю, харків…янин, посер…йознішав, св…ято, від…ємник, чотир…ох, Св…ятослав, торф…яний, б…юджет.

  1. Запиши речення , виправляючи помилки.
  2. Юра, ти підеш до театру?

_________________________________________________________________

  1. Я по суботам хожу на треніровки.

_________________________________________________________________

  1. Сергійко тебе подякував за допомогу?

_________________________________________________________________

  1. Деєжурний відкрив форточку.

__________________________________________________________________

  1. Оля закрий , будь ласка, двері.

__________________________________________________________________

  1. Визнач будову слів.

Скривдити, пальто, ощадливий, вранці, немало.

  1. Утвори від поданих слів нові слова за допомогою префіксів з- (зі-), с-:

Жарити , різати ,чистити, писати , сунути , цідити , їсти, сипати , хилити .

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Переклади слова українською мовою, запиши їх.
насекомое ____________________ муравей____________________
пчела_________________________ стрекоза____________________
бабочка_______________________ кузнечик____________________
божья коровка_________________ оса_________________________
  1. Поєднай фразеологізм із відповідним антонімом.

Ні пари з уст . Обминати гості кути.

Лізти на рожон. Хто в луг, а хто в плуг.

Співати в один голос. Подати голос.

  1. Склади слова. Згадай імена цих видатних українських поетів. Запиши імена та прізвища поетів в давальному відмінку однини.

Коешвчен ___________________________________________ ________________

Говілб_______________________________________________________________

Окфнар______________________________________________________________

Уакраїкн_____________________________________________________________

  1. Напиши текст за поданим зачином. Добери заголовок.

Майже в усіх народів є улюблені рослини- символи. У канадців – клен, у росіян – берізка , у нас в Україні…

[свернуть]

Олімпіаді творчі завдання з української мови. 4 клас

Олімпіаді творчі завдання

з української мови

4 клас

1. Продовжить текст i придумайте до нього заголовок.

Виріс на гiлцi жолудь. Та налетів вітер i вiдiрвав його від гілки.

Полетів він…

2. Подумайте, про що можуть розповідати твори з такими заголовками. Напишіть твір за одним із заголовків.

Березнева пора у берізок

Береза і ялина

Чому сумує берізка?

Зимовий сон білокорої красуні

Як берізка листя роздаровувала

3. Напишіть листа бабусі чи другу (подрузі), розповівши про відвідини вами зоопарку й описавши тварину, яка викликала у вас найбільшу цікавість.

4. Складіть і запишіть свій вірш, використовуючи римовані рядки: _________________________ сонце,

_________________________ віконце.

_________________________ зорі,

_________________________ морі.

5. Напиши твір-міркування.. Придумай до свого твору заголовок. Тема твору – на вибір.

  • Я і мрія моя.
  • Я і школа моя.
  • Я й родина моя.
  1. Прочитай. Перебудуй текст-розповідь у текст-міркування.

Птахи – наші друзі. Вони знищують шкідників лісу. А ще вони радують нас своїм співом.

  1. Склади розповідь за поданим початком, використовуючи дієслова минулого часу. (5-7 речень)

На старому дереві жили лелеки. Щороку вони виводили лелеченят…

  1. Напиши розповідь на тему «Відважна пташка».

Дія відбувалась навесні, в саду. Кіт на дереві побачив гніздо. У гнізді пищали безпомічні пташенята. Кіт вирішив полізти на дерево. Пташка накинулась і почала клювати, а кіт утік.

  1. За поданим початком продовж казку. Запиши її.

По лісовій улоговинці побіг веселий, гомінкий струмок. На своєму шляху під корінням старої берези він помітив глибоку нірку. На дні цієї нірки спав сердитий їжачок…

  1. Склади й запиши текст за поданим початком (5-7 речень).

Гроза застала нас у лісі. Ми не мали ні парасольок, ні плащів. Де ж краще сховатися від дощу?

  1. Прочитай початок тексту. Продовж і запиши його за поданим планом.

Світланка і Оксанка вирішили допомогти бабусі Насті.

План

1. Запропонована допомога.

2. Робота у дворі та на городі.

3. Подяка дітям за роботу.

  1. Напиши твір – міркування «Ким я хочу бути?»
  2. Склади текст-розповідь за опорними словами:

Світланка захворіла;

дівчинці сумно;

завітали однокласники;

принесли гостинці;

пояснили завдання;

у дружбі сила.

  1. Склади твір за кінцівкою. Добери заголовок.

… Вірить Дмитрусь, що навесні його вихованець-грак повернеться і постукає у вікно.

  1. Прочитай початок Марійчиної казки. Запиши казку, придумавши, що могло відбуватися далі.

Йшов рясний дощ. Краплинки радісно кружляли у таночку. Раділи, співали пісню дощову. Сіла одна Крапелька на листок калини. Заіскрилася, запишалася.

Та раптом побачила маленьку тендітну Липку з прив’ялим листям…

  1. Напиши твір за поданим початком і планом. Придумай до нього заголовок.

Нахвалявся мороз усіх у лісі поморозити. Холодних вітрів, лютих хурделиць накликав…

Що він їм наказав зробити?

Як лютували вітри і хурделиці?

Чому засмутилися звірі та птахи?

Хто прийшов їм на допомогу?

Чому мороз злякався і відступив?

  1. Запиши розповідь за початком, добери заголовок.

Був похмурий ранок. Навколо тиша. І раптом у нашу шибку хтось постукав: тук-тук! Ми побачили…

  1. Склади твір за даним початком і кінцем.

Сім раз відмір, а раз відріж

Сім раз відмір, а раз відріж. Це прислів’я не раз чула Марійка. Проте вона ніколи не думала, що воно означає. Але одного разу…

…………………………………………………………………………………

Марійка зразу ж пригадала прислів’я. Як добре було б, коли б вона ще раз поміряла!

  1. Напиши текст-міркування.

Кожної весни ми з сім’єю ходимо до лісу милуватись синіми очима весни. Так мама називає сон-траву. Ця чудова квітка майже зникла з наших лісів. Чому так трапилось?

  1. Продовж твір – роздум.

Одного разу, коли сильно морозило, синичка сіла на гілочку і замислилась…

  1. Напиши казку за початком.

Як дятлик провчив ледачого синка

Жив собі у лісі дятлик із сім’єю. І були в нього два синочки. Кожного дня тато вчив їх, як дерева лікувати. Старший синок старанно вчився. А молодший…

  1. Напиши твір за кінцівкою на тему “Нерозлучні друзі”.

…………………………………………………………………………………

Якщо хочете їх побачити разом, прокиньтеся вранці. Вони завжди нерозлучні. Вночі відпочивають разом. А вдень Троянда ховає подругу у свої пелюстки, бо та боїться Сонця.

  1. Продовж міркування.

Калина – символ України, тому що …

  1. За поданим початком продовж казку. Добери заголовок.

Одного дня, гуляючи в лісі, білка Пустунка почула, як хтось її кличе:

– Білочко, ріднесенька, допоможи.

Кинулась пустунка на голос, перестрибнула через кущ і своїм очам

не повірила…

  1. Прочитай початок казки « Парасолька». Допиши казку. Скористайся опорними словами.

Парасолька

На лаві хтось залишив розкладену барвисту Парасольку. Вітер підхопив її і заніс у поле…

Опорні слова:

Дощ – рясний, лив як з відра; парасолька – затишна, схожа на гриб; звірята – причаїлись, сховались; Жабка – насолоджувалась дощем.

  1. Склади і запиши твір на тему « Перший сніг». Опиши свій настрій, коли ти побачив, що випав перший сніг.
  2. За поданим початком склади казку.

Жили – були бджілка Зоя та сонечко Бум. Одного разу вони засперечалися, хто з них більше користі приносить.

  1. Запишіть художній опис клена, використовуючи запропоновані словосполучення.

Лапате листя, гострі кінці, глибокі вирізи, гладенька кора, стрункий стовбур, розкішна крона.

  1. Склади і запиши текст – розповідь за поданим початком ( 5-7 речень).

У четвертий клас прийшов новачок. Посадили його з Софійкою.

  1. Склади і запиши текс-опис зимової ночі за опорними словами.

Опорні слова: сріблястий іній, мороз постукує, стовбури дерев, темне високе небо, яскраві зірки.

  1. Склади і запиши оповідання за поданим кінцем.

Щиглик

…………………………………………………………………………………………..

Я відчинив вікно і випустив щиглика на волю. Пташка випурхнула і голосно заспівала.

  1. Склади і запиши твір на тему «Один день зимових канікул».
  2. Напиши текст за поданим початком (5-7 речень).

Якось діти гуляли у лісі. Біля старої верби вони побачили старенького їжачка.

  1. 3а даним кінцем склади невеличке оповідання. Запиши його.

Зайчик

………………………………………………………………………………………….

Зайчик звик і жив у нас. Він охоче їв капусту, моркву, буряки.

  1. За поданим початком склади розповідь.

Ніна і гусак

Ніна йшла з дому до школи. На стежці сидів великий білий гусак. Раптом…

  1. Склади твір – мініатюру за поданою кінцівкою.

… І пташки тепер щоразу зустрічали його радісним щебетанням.

  1. За даним початком склади і запиши оповідання. Добери заголовок.

День був звичайний. Раптом Сашко помітив, що із вікна будинку валив густий дим …

  1. Напиши твір за поданим початком. Придумай до нього заголовок.

Нахвалявся мороз усіх у лісі поморозити. Холодних вітрів, лютих хурделиць. Накликав …

  1. Напиши твір – міркування на тему: “Крихта хліба – не дрібниця”.
  2. Закінчи текст.

На подвір’ї бігало кошеня. Воно жалібно нявкало. Ми взяли котика

додому …

  1. Склади і запиши твір – міркування на тему: “Яким повинен бути учень?”.
  2. Допиши казку, придумай заголовок.

В одному місті жили коти. У них були пухнасті хвости, срібні вуса і чутливі вуха. А капелюхів у них не було. І дуже їм хотілося мати капелюхи, щоб

вітатися …

  1. Напиши казку за початком.

Жив собі у лісі дятлик із сім’єю. І були в нього два синочки. Кожного дня тато вчив їх, як дерева лікувати. Старший синок старанно вчився. А менший …

  1. Склади художній опис весни за результатами спостережень на екскурсії.

Гай, парк, ліс                    чарівною паличкою пробудила листочки, які скоро

зазеленіють;

струмок                             розбудила;

на землі                            почала ткати зелені килими;

квіти                                 розбудила теплим подихом;

річка                                звільнила від льоду, примусила бігти і шуміти;

береги                              розфарбувала в зелений колір;

вербичка                          почала їй шити світло-зелене платтячко;

сонечко                             скупала в річці.

  1. Склади текст-розповідь на тему «Наш клас».
  2. Склади і запиши твір-мініатюру за поданим початком. У творі використай речення з однорідними членами.

Ми любимо своє місто

Наше місто велике і гарне. Вулиці його широкі, площі просторі. У місті…

  1. Напиши твір – мініатюру (5 – 6 речень) на тему: «Без книг не уявляю своє життя».
  2. Продовж текст і придумай до нього заголовок.

У лісі на галявині росли квіти: дзвіночок, ромашка, фіалка, мальва. Вони були дуже гарні та пахучі.

  1. Прочитай початок тексту. Пофантазуй, що було далі. Напиши свою історію. Дай їй заголовок.

Жив на світі горобчик, він був самотнім, тому, що ні з ким не дружив, усіх ображав, насміхався…

  1. Допиши текст. Добери до нього заголовок.

Птахи відлітали у вирій. Вони прощалися з Україною до наступної весни. Оленка помітила, що одна птаха відстала від зграї і почала різко приземлятися. Дівчинка підбігла до пораненої пташини…

  1. Закінчи казку і придумай до неї заголовок.

Жив собі веселий Снігур. Вирішив він полетіти до свого друга Дятлика у гості. Той щедро пригостив його комахами.

  • Красненько дякую за гостину. Я б тебе також запросив, та хатинки не маю, – сказав Снігур…
  1. Прочитай заголовок і зачин тексту. Придумай продовження тексту.

Дружні шпаки

Горобець побачив на березі шпаківню і зайняв її. Через тиждень прилетіли шпаки. Піднявся гамір…

  1. За поданим початком склади і запиши казку, дай їй заголовок.

Настала весна. Сонце піднялося вище над горизонтом. Дні стали довгими і ясними. Одної такої весняної днини діти пішли до лісу…

  1. Закінчити текст за поданим початком :

Рибалка

Тимко та Данилко вирішили порибалити. Накопали черв’яків, узяли вудки та відерце. Слідом за ними побіг сусідський кіт Васько….

  1. Склади лінгвістичну казку про велику букву за початком.

Жила-була маленька буква. Її зовсім ніхто не хотів помічати. Ось вона й вирішила все виправити…

56. За поданим початком продовж казку. Добери заголовок.

Жили – були в лісі ведмежатко Пих і лисенятко Пух. Одного разу вони засперечалися, хто з них більше користі приносить лісу, і вирішили це перевірити…

57. Склади й запиши загадку:

  • про їжачка
  • про сонечко
  • про калину

58. За даним початком продовж казку. Добери заголовок.

Одного дня, гуляючи в лісі, білка Пустунка почула, як хтось її кличе:

  • Білочко, ріднесенька, допоможи!

Кинулась Пустунка на голос, перестрибнула через кущ і очам своїм не повірила…

59. Буріме. Склади вірш зі словами.

листочок

струмочок

летить

дзвенить

[свернуть]

Олімпіада. Математика. 3 клас

Код роботи____________          Загальна кількість балів _______

Завдання районної олімпіади з математики – 2016

3 клас

  1. Виконай завдання: 6б.( 2б.+2б.+2б.)

а) Сума цифр двоцифрового числа дорівнює найбільшому одноцифровому числу, а число десятків на 2 менше цієї суми. Запиши це число.________________________________________________________________

б)Дано три числа: 5, 8, 10. Склади з них числовий вираз, щоб

вийшло 42._____________________________________________________________

в) Продовж ряд чисел: 210, 315, 420, … , … , … .

  1. Обчисли: 2б.

42см + 150мм = ____________________ 3м : 5дм =__________________

360дм – 10м = ___________________ 4м : 8 =___________________

  1. У “віконечка” запиши знаки дій і розстав дужки так, щоб одержати правильні рівності. 4б.

48 □ 4 □ 2 □ 3 = 24                    48 □ 4 □ 2 □ 3 = 16

Розв’яжи задачі

  1. Якщо відлічити підряд 9 парних чисел, починаючи з 2 і останнє поділити

на  3,  а  до  частки  додати  2,  то  вийде  число,  яке  засвідчить  вік

Валерика. Скільки йому років?

___________________________________________________________________2б.

______________________________________________________________________

  1. Мама з сином їхали в електричці. Мати запитала сина: «У якому по порядку вагоні ми їдемо?» Син відповів: «У шостому, якщо полічити з голови потяга, або у третьому, якщо полічити з хвоста.» Скільки вагонів було в електричці?

___________________________________________________________________3б.

  1. Дві сливи важать стільки ж, як і один помідор. Три помідори важать стільки, скільки дві груші. Скількома грушами можна замінити 3 сливи? 3б.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Якщо з першогоящика забрати 8 кг груш, а до другого докласти 14 кг, то у другому ящику стане у 2 рази більше, ніж у першому. Скільки кілограмів груш було спочатку у другому ящику, якщо відомо, що у першому було 26 кг? 6б.
  1. Дві планки, кожна з яких завдовжки 85 см поклали на метрову лінійку: одну від початку відліку, а другу від кінця. Яку довжину має здвоєна частина планок?

___________________________________________________________________4б.

______________________________________________________________________

  1. Поділи п’ятикутник за допомогою трьох ліній так, щоб утворилося 8 трикутників і 1 чотирикутник. 3б.
  2. Діти вирішили посадити 24 саджанці. Дубів має бути стільки, скільки лип, а тополь – у 2 рази більше, ніж дубів. Скільки саджанців кожного виду посадили?
  1. Скільки всього трикутників зображено на малюнку? Запишіть усі трикутники.

http://clasnacompania.ucoz.ru/trykutnyk.gif
_________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________.

  1. У чашці, склянці, кухлі й банці містяться вода, чай, компот і сік. Відомо, що сік і вода не в чашці; чай стоїть між кухлем і ємністю з компотом, у банці не чай і не сік. Склянка стоїть поруч із банкою і ємністю з водою. Де міститься кожна рідина? 6б.
  1. Учні третього класу їздили на екскурсію в Київ та Херсон. В Києві побувало 12 учнів, а в Херсоні – 18. Причому в обох містах побувало 4 дітей. Скільки всього учнів брали участь у цих екскурсіях? 6б.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Коли Барон Мюнхаузен потрапив на Місяць, він дізнався, що місячні жителі замість кожних двох наших букв пишуть три, зате проміжків між словами не роблять. Скільки букв напишуть місячні жителі у повному імені Барона «Карл Фрідріх Ієроним фон Мюнхаузен»? 6б.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Запиши все двузначные числа, чтобы сумма десятков и единиц каждого числа была равна 8.Ответ: _____________________________________________________________________2. Запиши, какие это числа:1) Сумма цифр двузначного числа равна наибольшему однозначному числу, а число десятков на два меньше этой суммы. Это число ___________________.2) Сумма цифр двузначного числа равна наименьшему двузначному числу, а цифра десятков в два раза меньше цифры единиц. Это число _______________.

    3) Цифра десятков в двузначном числе на три больше цифры единиц и равна 7. Это число ______________..

4. Между цифрами поставь знаки действий или скобки так, чтобы получились верные равенства:

3 3 3 3 3 = 10

3 3 3 3 3 = 37

3 3 3 3 = 30

5. Когда Барон Мюнхаузен попал на Луну, он узнал, что лунные жители вместо каждых двух наших букв пишут три, зато промежутков между словами не делают. Сколько букв напишут лунные жители в полном имени барона «Карл Фридрих Иероним фон Мюнхаузен»?

Решение:__

6. Реши задачу:

Три сестры нашли 47 грибов. Когда одна сестра отдала подруге 6 маслят, другая 2 подберёзовика, третья – 3 белых гриба, то у каждой из них осталось равное количество грибов. Сколько грибов нашла каждая сестра?

7. Найди наибольшее количество способов деления прямоугольника на четыре равные части

8. 2. Якщо відлічити підряд 9 парних чисел, починаючи з 2 і останнє поділити

на  3,  а  до  частки  додати  2,  то  вийде  число,  яке  засвідчить  вік

Валерика. Скільки йому років?

На двох дерев

ах сиділи граки. Коли з першого дерева 9 граків полетіли

геть, а з другого перелетіло на перше дерево 5 граків, то після цього

на кожному дереві граків стало по 8. Скільки граків було на кожному

дереві спочатку?

8.Гануся  і  Іванко зібрали  112 яблук. Коли вони з’їли порівну яблук, то в

Ганусі  залишилося  62 яблука, а в Іванка – 26 яблук. Скільки яблук

зібрали Гануся і Іванко спочатку окремо кожен? 10. Дві планки, кожна з яких завдовжки 85 см поклали на метрову лінійку: одну від початку відліку, а другу від кінця. Яку довжину має здвоєна частина планок?

11. .Поділіть п’ятикутник за допомогою трьох ліній так, щоб утворилося 8 трикутників і 1 чотирикутник.

12. .Діти вирішили посадити 24 саджанці. Дубів має бути стільки, скільки лип, а тополь – у 2 рази більше, ніж дубів. Скільки саджанців кожного виду посадили?

Ответы и критерии оценки

Задание № 1

Ответ: 17, 26, 35, 44, 53, 62, 71, 80

Количество баллов – 4 (или 0,25 балла за каждое верно названное число).

Задание № 2.

Ответ: 1) 72; 2) 28; 3) 74

Количество баллов – 3 (по 1 баллу за каждое верно названное число)

Задание № 3.

Ответ: числа 4, 2, 1, 1.

Количество баллов – 4, если приведено полное логическое рассуждение;

3 балла – если в рассуждении есть пробелы; 2 балла – если записан только ответ.

Возможный вариант рассуждения. Раз значения суммы и произведения равны 8,

то искомые числа не могут быть больше 8. Числу 8 равны два произведения

однозначных чисел: 8* 1 и 4*2. Чтобы множителей стало не два, а четыре без

изменения значения произведения, можно к каждому произведению добавить

два множителя, равных 1. Произведение 8*1*1*1 не годится, так как сумма тех

же чисел не равна 8. Пробую произведение 4*2*1*1 и сумму 4+2+1+1. Они равны

8. Значит, числа 4,2,1,1 являются решением данного задания.

Задание № 4.

Ответ: Возможные варианты:

(3 х 3 х 3+3) : 3 =10;

33 + 3 + 3:3 =37;

3 х 3 х 3 +3 = 30

За каждый вариант – 0,5 балла

Задание № 5.

Количество баллов – 3, если имеется логическое рассуждение; 2 – если записан только ответ.

Решение: если все буквы в имени разделить на части по две буквы в каждой, то таких

частей окажется 15. Следовательно, лунные жители напишут в имени 45 букв.

Задание № 6.

Решение:

1) 6+2+3 =11 (гр.) – отдали сёстры подруге.

2) 47-11=36 (гр.) – осталось у трёх сестёр

3) 36:3=12 (гр.) – осталось у каждой сестры

4) 12+6=18 (гр.) – было у первой сестры

5) 12+2=14 (гр.) – было у второй сестры

6) 12+3=15 (гр.) – было у третьей сестры

Ответ: 18 грибов; 14 грибов, 15 грибов

Количество баллов – 5, в случае, если верно записано решение и даны подробные пояснения.

3 балла – записано решение полностью без пояснений

1 балл – записан только ответ.

Задание № 7.

Каждый вариант – 0,25 балла

4. Сума зменшуваного, від’ємника і різниці дорівнює 46. Знайдіть зменшуване, від’ємник і різницю, якщо від’ємник на 9 більший, ніж різниця.

. Посадили 444 квасолини. З кожної сотні не проросло чотири насінини. У скільки разів більше насінин квасолі зійшло, ніж не зійшло?

1. У “віконечка” запишіть знаки дій і розставте дужки так, щоб одержати правильні рівності.

48 □ 4 □ 2 □ 3 = 24

48□ 4□2□ 3=42

48 □ 4 □ 2 □ 3 = 16

2. Скількивсього трикутників зображенона малюнку? Запишітьусі трикутники.

http://clasnacompania.ucoz.ru/trykutnyk.gif

. В двух вагонах поезда ехало 65 пассажиров. На станции из первого вагона вышли 3 человека, из второго в 4 раза больше. После этого в вагонах пассажиров стало поровну. Сколько пассажиров ехало в каждом вагоне до остановки?

4. Столовая получила 200 кг фруктов. Яблок и апельсинов было 150 кг, а апельсинов и груш – 120 кг. Сколько яблок, апельсинов и груш в отдельности привезли в столовую?

5. Малыш и Карлсон сидели на крыше и наблюдали за голубями. На крыше сидело несколько голубей, когда на крышу село ещё 15 голубей, а когда улетело 18 голубей, на крыше осталось 16 голубей. Сколько голубей насчитали первоначально Малыш и Карлсон?

[свернуть]

Олімпіада. Математика. 4 клас

Код роботи____________ Загальна кількість балів _______

Завдання районної олімпіади з математики – 2016

4 клас

  1. Знайди значення виразу.

1б.

19 · 0 + (13 – 8) : 5 · 298 – 8 : 1 =____________

  1. Скільки кінців у двох з половиною палиць? 1б.

___________________________________________________________

  1. Розстав дужки так, щоб отримати істинну рівність. 3б.

333 – 222 · 4 – 22 · 2 + 2025 – 1425 = 1000

  1. Обчисли значення виразів. 4 б.

8 т 6 ц – 7 ц 5 кг + 2 кг 19 г =

5 км 7 мм – 154 м 50 см : 50 см ∙ 2 см 4 мм =

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Розв’яжи задачі

  1. До змагань із шахів готувалося четверо учнів, позначимо їх буквами – А, Б, В, Г. Але на змагання потрібно було вибрати команду з трьох учасників. Скількома способами це можна зробити? Запиши всі можливі варіанти буквами.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________ 3б.

  1. Учні молодших класів розклали подарунки у пакети. Вийшло 15 однакових пакетів. Старшокласники підготували 29 таких пакетів. Виявилося, що старшокласники розклали на 112 кг солодощів більше, ніж молодші школярі. Постав запитання задачі так, щоб вона розв’язувалась такими діями:

____________________________________________________________________

  1. 29 – 15 = 14 (п.)_________________________________________________________
  2. 112 : 14 = □ (кг)________________________________________________________
  3. 29 + 15 = □ (…) _________________________________________________ ______
  4. □ ·44= ? (…) __________________________________________________________

_________________________________________________________________________

Допиши розв’язання задачі та пояснення. 3б.

  1. На прямій познач точки А, В, С, Д. АС =20м, ВД =25м, АД = 40м. знайди довжину відрізка ВС. 2б.

___________________________________________

  1. Бабака-стрибуха половину часу кожної доби літа спала, третю частину кожної доби танцювала, шосту частину співала. Решту часу вона присвячувала підготовці до зими. Скільки годин у добу бабка-стрибуха готувалася до зими? 2б.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Довжина птахоферми прямокутної форми 38 м , а ширина 5 м. Допоміжні приміщення займають 17 758 дм². Скільки птахів можна розмістити на цій птахофермі, якщо на кожного птаха потрібно 6 дм² ? 5 б.

_________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________

  1.   Хлопчик  зібрав у коробку жуків і павуків – всього 7 штук. Якщо

полічити число всіх ніг, то дістанемо 50. Скільки у коробці жуків і

скільки павуків? 5б.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Робітник скидає з причепа цеглу на купи  вздовж стіни будови.

Відстань між сусідніми купами 20 м. У кожній купі 50 цеглин. Яка

відстань між першою і останньою купами, якщо всього на причепі

було 300 цеглин ?  5б.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Лічильник автомобіля показував 12921км. Через 2 години лічильник показав число, яке читалося однаково в обох напрямках.

З якою швидкістю їхав автомобіль? 6б.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. У лісовій школі навчалося 74 звірів. У першому класі навчалося не найменше, а в другому не найбільше звірів. У першому класі навчалося на 5 звірів більше , а в третьому – на 12 більше, ніж у другому. Скільки звірів навчається у кожному класі? 6б.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Збираючи мед, бджола вилітає з вулика зі швидкістю 4м/с і , зібравши мед, повертається назад через 7хв після вильоту з вулика зі швидкістю 2м/с. На якій віддалі від вулика росте липа, з якої бджола бере мед, якщо збір меду з липи триває 1хв? 6б.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Миколка , Богданко та Павлусь були на рибалці. Кожний з них упіймав різну кількість рибин. Миколка і Богдан разом упіймали шість рибин, Миколка і Павлусь – чотири. Скільки рибин упіймав кожен з них? 6б.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Один добродій зустрів знайому сім’ю, яка складається з діда, батька й сина, і запитав жартома, скільки їм років. «Нам усім разом 100 років», – відповів за всіх дід. Тоді добродій запитав батька : «Скажіть усе-таки, скільки вам років?» – Мені разом із сином 45 років, – відповів батько, а син на 25 років молодший за мене.

Так цікавому добродієві й не вдалося дізнатися, скільки років кожному з них.

Дізнайся ти. 6б.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Книжка , зошит і 2 олівці коштують 10 грн. Дві книжки, два зошити і два олівці коштують разом 19грн. 60коп.   Скільки коштують книжка, зошит та олівець окремо? 6б.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Петрик розклав свої іграшки на 3 полиці. На першу поставив половину іграшок та ще 2. На другу – половину тих, що залишилися, та ще 2. На третю – половину решти та ще 2. Після цього в Петрика залишилося 5 іграшок. Скільки всього іграшок було у Петрика? 6б.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

[свернуть]

Олімпіадні задачі з математики. 4 клас

Олімпіадні задачі

на тему «Множина»

  1. Намалюй діаграми множин. Запиши, яка з них є підмножиною іншої.

А) С- множина учнів школи,

В – множина учнів цієї школи, які вивчають англійську мову

Б) D – множина дівчаток класу,

Е – множина всіх учнів

  1. А= олівець, ручка, чашка, блюдце, крейда, ложка

Розбий множину на частини за призначенням

  1. У класі англійську мову вивчають 25 учнів, а німецьку – 27 учнів, причому 18 чоловік вивчають водночас англійську й німецьку мови. Скільки всього учнів у класі вивчають ці іноземні мови?
  2. Один добродій зустрів знайому сім’ю, яка складається з діда, батька й сина, і запитав жартома, скільки їм років. «Нам усім разом 100 років», – відповів за всіх дід. Тоді добродій запитав батька : «Скажіть усе-таки, скільки вам років?» – Мені разом із сином 45 років, – відповів батько, а син на 25 років молодший за мене». Так цікавому добродієві й не вдалося дізнатися, скільки років кожному з них.

Дізнайтеся ви.

  1. Чотири подруги прийшли на ковзанку, кожна зі своїм братом. Вони розбились на пари і почали кататися. Виявилося, що в кожній парі кавалер вищий за даму і ніхто не катається зі своєю сестрою. Найвищий у компанії – Юра Воробйов, а за ним Андрій Єгоров, далі Люся Єгорова, Сергій Петров, Оля Петрова, Діма Кримов, Інна Кримова і Ганнуся Воробйова. Хто з ким катався?
  2. Яке число пропустили?

  1. Запиши множину чотирицифрових чисел, у яких усі 4 цифри однакові.
  2. Вік діда Хоттабича записується числом з різними цифрами. Відомо, що:

А)якщо першу й останню цифру закреслити, то вийде найбільше з двоцифрових чисел, сума цифр якого дорівнює 13,

Б) перша цифра більша від останньої в 4 рази. Скільки років Хоттабичу?

  1. Арифметичні ребуси

  1. Три подружки – Віра, Оля і Таня пішли в ліс по ягоди. Для збору ягід у них були козуб, кошик і відерце. Відомо, що Оля була не з кошиком і не з козубом, Віра – не з козубом. Що з собою взяла кожна дівчинка для збору ягід?

Віра – ______________, Таня – ______________, Оля – _______________.

  1. Для Івана, Толі й Мишка є три пироги : з рисом, капустою і яблуками. Мишко не любить пирога з яблуками і не їсть із капустою. Іванко не любить пирога з капустою. Хто що їсть?
  2. 5 товаришів спускалися з гори на санчатах. Ігор проїхав далі від Романа, але ближче, ніж Олег. Костя проїхав менше від Романа, Ілля – далі від Олега. Хто з дітей проїхав далі усіх, а хто – найменше від усіх?
  3. Циліндр, конус, куб і кулю поставили на стіл у ряд. Усі предмети були різних кольорів. Предмет білого кольору стоїть між чорним і жовтим. Правіше від сірого предмета стоїть циліндр. Куля розташована правіше, ніж конус, і правіше, ніж циліндр. Конус стоїть скраю. Жовтий предмет не стоїть поряд із сірим. Як стояли предмети і якого кольору був кожний з них?
  4. Скільки разів упродовж доби електронний годинник показують цифри 0,1,2,7, у будь-якій послідовності? Запиши всі можливі варіанти.
  5. Однокласники Андрій, Богдан, Кирило і Данило народилися одного і того ж року. Богдан і Андрій народилися в одному місяці. Андрій і Кирило народилися одного числа різних місяців. Їх дні народження – 20 лютого, 12 квітня, 12 травня і 25 травня. Хто з однокласників є найстаршим?
  6. Крихітка Ру записує декілька чисел, використовуючи тільки цифри 0 і 1. Сума цих чисел дорівнює 2013. З’ясувалося, що неможливо отримати ту ж саму суму з меншої кількості доданків такого виду. Скільки доданків записав Крихітка Ру?
  7. Роман, Федір, Ліза, Юля, Андрій є в одному списку. Роман записаний після Лізи, Федір – перед Романом і відразу після Юлі. Юля записана перед Лізою, але вона не перша. Яким у списку є Андрій?
  8. У коробці є 20 олівців синього, червоного і зеленого кольорів. Синіх олівців у 6 разів більше , ніж зелених. Червоних олівців менше, ніж синіх. Скільки червоних олівців у коробці?
  9. Сума років Ганни, Богдана та Романа дорівнює 31. Чому дорівнюватиме сума їхніх років через три роки?
  10. На трьох деревах сидить 60 пташок. Одночасно з першого дерева злетіло 6 пташок, з другого – 8 пташок, а з третього – 4 пташки. Після цього на всіх трьох деревах пташок залишилось порівну. Скільки пташок було спочатку на другому дереві?

Відповіді

3. 25+27-18=34(чол.)

4.(45-25):2=10(рок) сину

45-10=35(рок) батькові

100-45=55 (рок) діду

5. Г.В. і Д.К., І.К. і С.П., О.П. і А.Є., Л.Є. і Ю.В.

6. 81

9. О+А˂20, значить О=1. А=9

А=3, В=7

А=4

10.Віра з кошиком, Оля з відерцем, Таня з козубом.

11.Мишко обере пиріг з рисом, Іванко – з яблуками, а Толя – з капустою.

12.Менше проїхав Костя, а далі Ілля.

14.0127,0217,0712,0721,1027,1207,1702,1720,2017,2107

15. Андрій народився 12 травня, Богдан -25 травня, Кирило -12 квітня, Данило -20 лютого.

16. 1011+1001+1=2013

17. Андрій, Юля, Федір, Ліза, Роман.

18. 6

19. 31+3+3+3=40

20. 60- (6+8+4)):3=14

14+8=22

[свернуть]

Олімпіада. Природознавство. 3 клас

Код роботи____________           Загальна кількість балів _______

Завдання районної олімпіади з природознавства – 2016

3 клас

1.Тестування.

1. Завдяки якій властивості повітрям накачаний м’яч підстрибує вгору?

а) пружності; б) прозорості; в) безбарвності; г) теплопровідності.

2. Тварини, тіло яких вкрите слизькою лускою, – це…

а) плазуни; б) земноводні; в) риби; г) членистоногі.

3. Порожнини у землі, які утворюються в результаті діяльності води, – це … .

а) печери; б) ущелини; в) яри; г) балки.

4. Як називається властивість водяної пари переходити у рідкий стан?

а) випаровування; б) конденсація; в) кругообіг; г) танення.

5. Вкажи назву тіньовитривалої рослини?

а) конвалія звичайна; б) конюшина лучна; в) кульбаба звичайна; г) подорожник.

6. У хвойних рослин немає… .

а) плоду; б) насіння; в) шишки; г) хвоїнки.

7. Ребра разом з грудною кісткою утворюють… .

а) грудну клітку; б) кістки тулуба; в) хребет; г) скелет кінцівок.

8. Яке захворювання викликають віруси?

а) ангіна; б) туберкульоз; в) грип; г) холера.

9. Вибери ряд слів, у якому перераховано водойми із прісною водою.

а) річки, болота, прісноводні озера; б) моря, океани, ставки;

в) водосховища, ставки, солоні озера.

10. Вкажи зайве:

а) черепаха; б) ящірка; в) змія; г) жаба.

(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал)

2. Запиши номери корисних копалин у відповідну групу (4 б.)

1) Нафта; 2) залізна руда; 3) кухонна сіль; 4) торф; 5) крейда; 6) пісок;

7) природний газ; 8) мідна руда.

Рудні:_____________ Горючі: _____________ Будівельні:_________________

3. Упізнай зображену рослину. Запиши назву. Познач усі її характеристики.

(6 б.)

4. Знайди зайву рослину в кожному рядку (4 б.)

а) ячмінь, просо, смородина, жито;

б) вишня, суниця, буряк цукровий, персик;

в) картопля, перець, морква, льон;

г) груша, соняшник, льон, буряк цукровий

5. Знайди помилкові судження і виправ їх. (5 б.)

а) Бактерії можна побачити неозброєним оком.__________________________________

__________________________________________________________________________

б) Повітря – це суміш газів.__________________________________________________

__________________________________________________________________________

в) Рослини утворюють поживні речовини з води й кисню за допомогою енергії Сонця. _________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________

г) Повітря добре проводить тепло. ___________________________________________

д) За формою дзьоба можна визначити, де живе птах. ____________________________

____________________________________________________________________ ______

6. Упізнай зображених тварин. Підпиши їх назви. Назви до якої групи вони належать? (4 б.)

7. Порівняй енергію води і вітру. Запиши, що між ними спільного, а що відмінного.

(6 балів)

Спільне:_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Відмінне:__________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

[свернуть]

Олімпіада. Природознавство. 4 клас

Код роботи____________            Загальна кількість балів _______

Завдання районної олімпіади з природознавства – 2016

4 клас

1.Тестування.

1. Всіма океанами омивається:

а) Євразія; б) Африка; в) Австралія; г) Антарктида.

2. Експедиція якого мореплавця підтвердила, що Земля – куля?

а) Америго Веспуччі; б) Фернана Магеллана; в) Христофора Колумба; г) Васко да Гама.

3. Найбільші притоки Дніпра:

а) Прип’ять, Десна;

б) Ворскла, Псел;

в) Південний Буг, Тетерев;

г) Тиса, Горинь.

4. Які органи не належать до дихальної системи?

а) бронхи; б) носоглотка; в) артерії; г) легені.

5. У якому місяці трав’янисті рослини цвітуть удруге?

а) листопад; б) жовтень; в) вересень; г) серпень.

6. Якщо опівдні стати спиною до Сонця, то праворуч буде:

а) схід; б) північ; в) захід; г) південь.

7. Великі ділянки суші, оточені з усіх сторін водою, називаються:

а) півостровами; б)островами; в) материками; г) державами.

8. Ділянки надмірно зволоженої земної поверхні називають:

а) нетрями; б)басейнами; в) хащами; г) болотами

9. По венах тече:

а) кров, насичена киснем; б) кров, яку виштовхує серце;

в) кров, яка повертається до серця.

10. У зоні мішаних лісів водяться травоїдні звірі:

а) зубри, лосі, жирафи, козулі, миші; б) лосі, козулі, зайці, олені благородні;

в) борсуки, їжаки, зубри, лосі, козулі, лисиці; г) муфлони, рисі, хом’яки, олені.

(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал)

2. Прочитай назви рослин.

1) Тюльпани, 2) хризантеми, 3) сон-трава, 4) чорнобривці, 5) нарциси, 6) георгіни, 7) айстри, 8) крокуси.

Випиши цифри, якими позначені рослини, що цвітуть

навесні ________________, восени _______________ (4 б.)

3. Розподіли культурні рослини по групах, позначаючи відповідь знаком «+».

(5 балів)

4. З’єднай назви тварин та їх стадії розвитку від початку до завершення (6б.)

Комахи____________________________________________________________

Земноводні_________________________________________________________

Риби_______________________________________________________________

5. Встанови співвідношення між ознаками поданими в другому стовпчику і назвами теплових поясів першого стовпчика. (6б.)

6. Для чого звірам хвости? (4 б.)

Лисиці _______________________________________________________________

Білці _________________________________________________________________

Бобру________________________________________________________________

Білий хвостик оленів ___________________________________________________

_____________________________________________________________________

7. Серед тварин степів багато таких, які добре бігають. З чим це пов’язано? Запиши.

(6 б.)

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

[свернуть]