Портфоліо вчителя

Панаріна Оксана Олексіївна

Я вибрала Долю собі сама.
І що зі мною не станеться –
у мене жодних претензій нема
до Долі – моєї обраниці.

Ліна Костенко

Цими рядками поезії Ліни Костенко я можу висловити почуття до своєї професії, професії – учитель. Учитель…. Як багато в цьому слові ноток гордості, поваги й розуміння. Учителем може бути не кожен, на мою думку, це дар природи, покликання, талант. Я переконана, що щаслива людина обов`язково займається в житті улюбленою  справою. Основою щастя, як вважав Г.С. Сковорода, є «сродна праця», тобто та, до якої людина має природний нахил. Я – щаслива людина, бо вже 23 роки займаюся тією справою, про яку мріяла з дитинства. А починалося все, як у багатьох дівчаток. Це гра у школу, яка згодом перетворилася в усвідомлену мрію про професію вчителя.

Отримавши прекрасну педагогічну освіту, маючи за плечима досвід роботи, я впевнена, що моїми першими учителями були і залишаються учні, які дали мені шанс, можливість повірити в себе. Вони вчили умінню слухати себе і розуміти інших. Разом ми вчилися йти вперед і ніколи не зупинятися на досягнутому. Пізніше я зрозуміла: учитель – вічний учень (поки навчаюсь – я жива, як учитель, цікава, як людина). Так поступово, рік за роком, разом зі своїми учнями я відкривала для себе таємниці творчості вчителя.

А в чому ж полягає таємниця творчості вчителя? Однозначно – в уроці, точніше, у великій праці підготовки до нього, неповторного, єдиного, як життя, як свято єднання вчительської душі з душами своїх вихованців. Також у відмові йти протореною стежкою, у звичці знаходити нестандартні рішення проблем. В.О. Сухомлинський ідеалом вчителя вважав вмілого, вдумливого вихователя розуму дитини. На мою думку, вчитель, виявляючи творчість, імпровізуючи, прислухаючись до кожного учня, повинен дати можливість відчути себе особистістю, і це є ще однією таємницею педагогічної майстерності.

Учитель – це професія, яка завжди була і буде поза модою, поза часом, поза географією. Як і все в нашому світі, професійне життя вчителя зазнає змін. І тому вчитель завжди повинен йти в ногу з часом, вдосконалювати професійні здібності, займатися самоосвітою, відкривати нові таємниці творчості.

Як один день промайнули 23 роки роботи в школі. І хоч бувало складно, і втома давалася взнаки, і непорозуміння, і образи, та все ж ніколи я не уявляла себе в іншій сфері діяльності. І нас, учителів, не зрозуміє той, хто не бачив здивування, зацікавленості і любові в оченятах дітей , не чув у тиші працюючого класу переможного вигуку: «Я зрозумів!», «У мене вийшло!» … А мені пощастило – я це бачу, я це чую і відчуваю, і тому я – педагог!

МЕТОДИЧНА КАРТКА ПЕДАГОГА

ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ

ПАНАРІНА ОКСАНА ОЛЕКСІЇВНА

Освіта Вища, Харківське педагогічне училище, 1993;

ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2001;

ХНПУ ім. Г.С. Сковороди, 2016

Спеціальність «Викладання в початкових класах», «Українська мова та література» ,

«Управління навчальним закладом»

Посада Вчитель початкових класів Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 157
Педстаж 23 роки

ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ

№ зп Дата Місце проходження підготовки Вид підвищення кваліфікації Тема
1 Березень, 2003 Всеукраїнський фонд «Крок за кроком», м. Київ Тренінг «Особистісно орієнтована програма «Крок за кроком» для дітей молодшого шкільного віку»
2 Квітень, 2008 Південноукраїнський регіональний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів, м. Херсон Курси Навчальні курси з підготовки педагогічних кадрів до роботи у науково-педагогічному проекті «Росток»
3 Лютий, 2009 Всеукраїнський центр гуманної педагогіки,

м. Харків

Авторський семінар

Ш.О. Амонашвілі

«Основи гуманно-особистісного підходу до дітей в освітньому процесі» (система «Школа життя»)
4 Лютий, 2009 ХАНО Спецкурс «Основи створення комп’ютерних презентацій»
5 Травень, 2013 ХАНО Спецкурс «Викладання додаткових тем з математики»
6 Червень, 2013 ХАНО Курси підвищення кваліфікації «Особливості організації

роботи з шестирічними першокласниками»




ПУБЛІКАЦІЇ

№ з/п Назва роботи Рік видання,

в якому видавництві

Коротка анотація роботи
1 Ранкова зустріч. Тематичний урок «Дерева». Журнал «Початкова освіта» № 44, 2010. Використання інтегрованого підходу до розвитку особистості молодшого школяра шляхом впровадження інноваційної програми всебічного розвитку дитини «Крок за кроком».
2 Урок українського читання. Міф «Дедал та Ікар», 4 клас Портал «Учительський журнал он-лайн», 2013 Урок з використанням технології розвитку критичного мислення.
3 Тематичний урок «Іграшки», 2 клас Видавництво «Освіта», «Розкажіть онуку» № 26, 2013 Інтеграція економічних знань до навчального змісту предметів.
4 У Країні Міркувань. Логіка, 3 клас Сайт «Методичний портал». Видавництво «Шкільний світ» Розробка уроку логіки на тему «Множини» за програмою О.Митник.
5 Українське читання «Культура Стародавньої Греції», 4 клас Видавництво «Освіта», «Розкажіть онуку» № 2, 2014 Урок з використанням технології розвитку критичного мислення.
6 Екологічний проект «Велика небезпека від маленької батарейки». Сайт «Методичний портал», 2105 Проект спрямований на залучення учнів до практичної діяльності з розв’язання проблем навколишнього середовища.
7 Забезпечення умов управління розвитком професійно-менеджерської культури вчителя. Управлінські та психологічні аспекти професійної підготовки фахівців в умовах інноваційного розвитку освіти. Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції, 2016 У статті схарактеризовано умови управління розвитком професійно-менеджерської культури вчителя, сутність понять «педагогічний менеджмент» та «професійно-менеджерська культура вчителя» і розкрито їх значимість в удосконаленні цього феномену в навчальному закладі.

 



МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ

№ з/п Дата Назва роботи Джерело
1 2010 Досвід формування комунікативних компетентностей учнів початкових класів. Районна виставка-ярмарок педагогічних ідей і технологій
2 2011 Досвід роботи щодо впровадження інноваційної програми всебічного розвитку дитини «Крок за кроком». Районна виставка-ярмарок педагогічних ідей і технологій
3 2012 Інтегрований підхід до розвитку особистості молодшого школяра шляхом впровадження інноваційної програми всебічного розвитку дитини «Крок за кроком». Районна виставка-ярмарок педагогічних ідей і технологій

МЕТОДИЧНІ ВИСТУПИ

№ з/п Дата Тема виступу Місце виступу
1 2009 Покращення самоконцепції та розвиток позитивної самооцінки у дітей молодшого шкільного віку. Засідання творчої групи вчителів початкових класів за програмою всебічного розвитку дитини «Крок за кроком»
2 2010 Програма всебічного розвитку дитини «Крок за кроком» – модель особистісно орієнтованої освіти. Засідання творчої групи вчителів початкових класів за програмою всебічного розвитку дитини «Крок за кроком»
3 2011 Технологія розвитку критичного мислення на уроках у початковій школі Методичне об’єднання вчителів початкових класів
4 2012 Розвиток творчих здібностей молодших школярів на уроках українського читання Методичне об’єднання вчителів початкових класів
5 2013 Cистема компетентнісно зорієнтованого навчання учнів Засідання педагогічної ради
6 2013 Критичне мислення як засіб формування та розвитку творчих здібностей молодших школярів Методичне об’єднання вчителів початкових класів
7 2014 Презентація досвіду роботи за темою: «Критичне мислення як засіб формування та розвитку творчих здібностей молодших школярів» Засідання педагогічної ради

 

НАУКОВО-МЕТОДИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ

Що може бути чесніше й шляхетніше, як навчити

інших того, що сам якнайкраще знаєш.

Квинтиліан,

давньоримський оратор

 

2012/2013 навчальний рік – засідання педагогічної майстерні на тему «Критичне мислення. Створення умов для розвитку критичного мислення». Завданням було обґрунтувати педагогічні умови формування критичного мислення молодших школярів.

2013/2014 навчальний рік – засідання педагогічної ради «Cистема компетентнісно зорієнтованого навчання учнів». Робота в групах – розробка моделі компетентнісної реалізації зорієнтованого підходу у навчанні.

2014/2015 навчальний рік – засідання педагогічної ради «Самоосвіта – безперервний процес саморозвитку особистості вчителя».

2014/2015 навчальний рік – засідання творчої групи вчителів початкових класів з обміну досвідом роботи за програмою всебічного розвитку дитини «Крок за кроком» за темою «Формування всебічно розвиненої особистості молодшого школяра». Метою засідання творчої групи було ознайомити вчителів шкіл району з досвідом роботи щодо впровадження інноваційної програми всебічного розвитку дитини «Крок за кроком».

ВІДЗНАКИ





ДОСЯГНЕННЯ МОЇХ УЧНІВ